میهن صنعت :

ارتقای کیفی صنعت تایر بواسطه همکاری با خودروسازان خارجی

میهن صنعت : سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص تاثیر لغو تحریم ها بر این صنعت گفت : چنانچه تحریم ها تعدیل یابد قراردادهای معوقه برخی از اعضای انجمن با شرکت هایی خارجی نیز مجددا فعال می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص تاثیر لغو تحریم ها بر این صنعت گفت : چنانچه تحریم ها تعدیل یابد قراردادهای معوقه برخی از اعضای انجمن با شرکت هایی خارجی نیز مجددا فعال می شود .

مصطفی تنها افزود : امید می رود با کاهش یا لغو تحریم ها شرکت های خارجی با طیب خاطر و بدون هر دغدغه ای به همکاری با ایران بپردازند .

وی در ادامه با اشاره به ورود قطعات اورجینال در سایه همکاری ایران با خودروسازان خارجی اظهار داشت : با ورود قطعات اورجینال ، تولید کنندگان داخلی در دراز مدت باید در راستای ارتقای کیفیت گام بردارند تا بتوانند در بازار رقابتی ایجاد شده موفق شده و مصرف کننده را جذب کنند .

به گفته وی چنانچه ورود قطعات اورجینال به ایران محقق شود در بلند مدت می توانیم شاهد نتایجی مثبت باشیم .

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه ضمن بیان اینکه  مقامات صنعتی کشور باید فضایی مناسب برای رقابت تولید داخلی با تایر های وارداتی اورجینال مهیا سازد تصریح کرد : به نظر می رسد مقامات صنعتی کشور در چنین شرایطی باید با برگزاری جلساتی به توجیه لزوم ارتقای کیفیت تولیدات داخلی صاحبان صنعت و سرمایه بپردازند .

مصطفی تنها در این خصوص به خبرنگار خبرخودرو گفت : ورود به WTO از اهداف دولت یازدهم شمرده می شود لذا بدین منظور باید صنایع به گونه ای برنامه های اتی خود را تدوین کنند که در کمترین زمان ممکن آماده ورود به بازار جهانی باشند .

وی در ادامه ضمن اشاره به شکاف موجود بین سیاست گذاران و بنگاه داران صنعتی عنوان کرد : متاسفانه هیچ گونه هماهنگی بین این دو گروه وجود ندارد لذا با برقراری تعامل بیشتر باید برنامه ای زمان بندی شده و کارشناسی شده با توجه به امکانات موجود و در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف صنایع مختلف تدوین گردد تا بدین وسیله بتوانند در بازار رقابتی چه به لحاظ قیمت و چه به لحاظ کیفیت مطرح شوند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35220
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه