دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران:

ارز مبادلاتی ناجی صنعت خودرو می شود

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران معتقد است تعیین قیمت خودرو بر اساس ارز مبادلاتی دست کم جلوی ضرر آنها را گرفته و روند تولید خودرو در كشور را از توقف نجات می دهد.

به گزارش میهن صنعت، ساسان قربانی، با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال 91 مشکلات اقتصادی گریبان صنعت خودرو کشور را گرفت به طوری از آن زمان به بعد خودروسازان بزرگ كشور شروع به ضرردهی كردند و به مرز بحران رسیدند.

وی افزود: این ضرر به خاطر رشد قیمت مواد اولیه و قطعات وارداتی خودرو تحت تاثیر افزایش قیمت ارز رخ داد و خواه ناخواه روی قطعه‌سازان خودرو نیز تاثیر گذاشت و بسیاری از این كارخانجات را به تعطیلی كشاند یا ظرفیت تولید آنها را كاهش داد.

قربانی اظهار كرد: در تولید خودرو، مواد اولیه‌ای چون فولاد و ورق‌های فولادی، پلیمرهای پتروشیمی، مس، آلومینیوم و چدن استفاده می‌شود كه قیمت آنها از اول امسال به طور متوسط حدود 350 درصد افزایش یافته است؛ لذا قیمت فروش خودرو نیز باید متناسب با این رشد قیمت اصلاح می‌شد و اصلاح قیمت ارز خودرو عاقلانه‌ترین راه آن بوده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران افزود: در برابر این میزان رشد قیمت مواد اولیه، قیمت خودرو حداكثر 18 درصد اجازه اصلاح یافت؛ لذا اگر این وضع ادامه می‌یافت تولید خودرو در كشور متوقف می‌شد؛ چون فشار قیمت و هزینه‌های تولید فوق‌العاده زیاد بود.

به گزارش پرشین خودرو،قربانی با تائید رشد قیمت فروش انواع خودرو در بازار با ابلاغ تصمیم جدید اظهار كرد: قطعا قیمت خودروهای مختلف با توجه به ارزبری كه دارند به تناسب شاهد رشد قیمت خواهند بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10018
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه