میهن صنعت :

ارز مبادله ای تاثیر چندانی در کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : اختصاص ارز مبادله ای تاثیر چندانی در قیمت خودرو و قطعات نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : اختصاص ارز مبادله ای تاثیر چندانی در قیمت خودرو و قطعات نخواهد داشت.

حسین گروسی با توجه به اعلام دولت مبنی بر اختصاص ارز مبادله ای به بخش تولید و صنعت خودرو افزود : باید ارز مبادله ای به بخش های تولیدی و صنایع مهم مانند صنعت خودرو پرداخت شود تا موجب رونق تولید در صنعت خودرو کشور شود.

وی گفت : باید توجه شود که این تسهیلات صرفا در بخش های تولیدی و صنعتی هزینه شود و ارز مبادله ای برای واردات خودرو و قطعاتی که در داخل تولید می شوند اختصاص نیابد.

وی تاکید کرد : باید ارز مبادله ای برای واردات مواد اولیه و قطعات ضروری در صنعت خودرو که تولید آنها در داخل صرفه اقتصادی ندارد و گاها تولید برخی از آنها در انحصار چند شرکت بزرگ در دنیاست اختصاص داده شود.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر نامحسوس ارز مبادله ا ی در کاهش هزینه واحدهای تولیدی و صنعتی افزود : در دولت گذشته نیز به منظور حمایت از تولید ،ارز مبادله ای به واحدهای تولیدی و صنعتی نیز ارائه می گردید که این کار تاثیر چندانی در قیمت تولیدات شرکتها خصوصا قیمت خودرو نداشت چرا که قیمت خودرو را تنها بازار عرضه و تقاضا مشخص می کند.

گروسی تاکید کرد : با تهسیلات و حمایت هایی که تاکنون دولت از صنعت خودرو داشته ، امید می رود که خودروسازان در سال جاری با افزایش تیراژ تولید در جهت تعدیل قیمت ها گام بردارند.

وی  در ادامه گفتگو با خبر خودرو، بیان کرد : با افزایش تیراژ تولید و رسیدن آمار تولید خودرو به ارقام سال های گذشته ، خودروسازان می توانند در جهت فروش بیشتر حرکت کرده  و با  افزایش عرضه و تقاضا و صادرات جبران زیان های ماههای اخیر را نموده و سود بیشتری را کسب نمایند.

وی با اشاره به توجیه صادرات خودرو در شرایط کنونی نرخ ارز تصریح کرد : با افزایش نرخ دلار، قطعا صادرات توجیه اقتصادی بسیار خوبی خواهد داشت بنابراین دولت باید در این راستا کمک نماید تا صادرات در کلیه بخش ها خصوصا صنعت خودرو تسهیل شده  و تولید کنندگان از این بخش سود لازم را کسب نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47052
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه