«میهن صنعت» :

از اول بهمن ارسال پیامک میزان مصرف برای تمام مشترکان برق

از اول بهمن ۲ یا ۳ پیامک برای مشترکان خانگی برای میزان مصرف برقشان ارسال شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مصطفی رجبی مشهدی با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال:جزئیات جدیدحذف پلکانی یارانه برق مشترکان به چه صورت است؟

رجبی مشهدی: طبق بند تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و آئین نامه تدوین شده وزارت نیرو و دولت مکلف به اصلاح نظام تعرفه‌گذاری برق بود، بر همین اساس مطابق تکلیف مجلس شورای اسلامی مشترکان کم مصرف با قید اینکه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند مشمول تعرفه رایگان هزینه برق خواهند شد. به طور کلی ۷۵ درصد مشترکان مشمول افزایش تعرفه‌ها نمی‌شوند و مشترکانی که میزان مصرف برقشان کمتر از الگو‌های تعیین شده باشد، تشویقی دریافت خواهند کرد.

سوال:جزئیات پاداش در نظر گرفته شده برای مشترکان خوش مصرف را مطرح کنید؟

رجبی مشهدی: مشترکان پرمصرف منتظر ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش هزینه‌های برق مصرفی خود باشند، مشترکانی که میزان مصرف ماهیانه خود را تخمین بزنند، پنج درصد از تخفیفات صورت حساب برخوردار می‌شوند. در حال حاضر الگوی کم مصرفی مناطق عادی در دوره غیر گرم برابر ۱۰۰ کیلووات ساعت و در دوره گرم معادل ۱۵۰ کیلووات ساعت است که در فصل گرم الگوی کم مصرفی ۱.۵ برابر شده و افراد تحت پوشش بیشتر می‌شوند.

سوال: ساماندهی کنتور‌هایی که چند واحد مسکونی را پوشش می‌دهند، به چه نحو است؟

رجبی مشهدی: دستور العمل اجرای این طرح برای کنتور‌های برقی که چند واحد مسکونی را پوشش می‌دهند، در آینده تدوین خواهد شد و این مشترکان نگران میزان مصرف کنتور خود نباشند.

سوال: تعرفه برق پرمصرف‌ها در تعرفه‌گذاری جدید چگونه اعمال می شود؟

سخنگوی صنعت برق: برق مصرف شده بین ۱.۵ تا دو برابر الگو معادل ۱۰۰۰ تومان و برق مصرف شده مازاد دو برابر الگوی مصرف با نرخ حدود ۱۴۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود. این قیمت باید متوسط دو ساله باشد که بر اساس برآورد‌های اولیه مبلغ مذکور نزدیک به ۴۰۰ تومان برآورد می‌شود.

سوال: آیا خاموشی‌ها مجدد اعمال می‌شوند؟

رجبی مشهدی: اگر رعایت الگوهای مصرف به درستی و توسط مشترکان اعمال شود این خاموشی ها به صفر می‌رسد و از تابستان سال آینده  بدون خاموشی گذر می‌کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240634
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه