میهن صنعت:

از اینترنت در مسواک تا پارک اتوماتیک خودرو

میهن صنعت: برترین فن‌آوریهای ارائه شده در نمایشگاه CES2014 شامل دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، نسل جدید تلویزیون‌های خمیده هوشمند و سیستم‌های اطلاع رسانی هوشمند در خودروها بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES2014 در روزهای هفتم تا دهم ژانویه در لاس وگاس برگزار شد.

 

در این گزارش به برترین فن‌آوریهایی که در این نمایشگاه معرض دید قرار گرفت می‌پردازیم.

 

دستگاههای الکترونیکی پوشیدنی:

 

شرکت سونی در نمایشگاه ‌CES 2014 اعلام کرد که قصد دارد یک نوع دستبند الکترونیکی جدید عرضه کند که کارآیی آن چیزی فراتر از ثبت فعالیت‌های فیزیکی کاربر است.

 

سونی از یک دستبند ردیابی اطلاعات موسوم به "هسته" (CORE) رونمایی کرد که با نرم افزار مرتبط خود در تلفن‌های هوشمند اندرویدی سازگار شده و به کاربر کمک می‌کند که ابعاد مختلف زندگی خود را به شکلی سرگرم کنند، رنگارنگ و انیمیشنی چک کند.

برای مثال کاربر می‌تواند زندگی اجتماعی، فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی، الگوی خواب، محل و زمان عکس‌های انداخته شده، ‌لحظه‌های مهم زندگی، پیش بینی وضعیت آب و هوا و البته فعالیت‌های فیزیکی خود را ثبت و نظارت کند.

یکی از مقامات اجرایی سونی درباره این دستبند گفت: ‌این محصول صرفا برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها نیست بلکه احساسات کاربر را نیز ثبت می‌کند.

 

اینترنت در هر وسیله‌ای که تصور کنید

 

این جمله عنوان یکی از جالبترین غرفه‌های نمایشگاه CES بود و در واقع مربوط به تمام وسایلی است که میتوانند به اینترنت متصل باشند از جمله دستگاههایی که ممکن است انتظار آن را نداشته باشید.

 

از مایکروویو گرفته تا خودرو؛ روزی فرا می‌رسد که اینترنت این امکان را فراهم می‌کند که از راه دور هر وسیله ای را کنترل کنید. تصور کنید که ماشین ظرفشویی به کاربر خواهد گفت که در حال خراب شدن است و یخچال اعلام می‌کند که اگر فردا صبح صبحانه نیمرو می‌خواهید بهتر است چند تخم مرغ بخرید!

 

در این نمایشگاه همچنین وسایل عجیبی نظیر مسواک، توپ بسکتبال و راکت تنیس متصل به اینترنت به نمایش گذاشته شدند.

 

خودروهای هوشمند:

 

9 خودروساز در نمایشگاه CES 2014 حضور داشتند که بیانگر اهمیت تکنولوژی در خودرو است. در این نمایشگاه خودروهای راننده خودکار به نمایش گذاشته نشدند ولی پارک اتوماتیک یکی از فن آوریهای حاضر در نمایشگاه بود و جنرال موتورز خودروهایی را معرفی کرد که با اینترنت 4G متصل هستند.

 

گوشی‌های هوشمند:

 

اسمارت فون‌ها در حال حاضر نماد فن آوری‌ شخصی هستند و به پایه و اساس بسیاری از نوآوریها تبدیل شده‌اند. در این نمایشگاه چندین گوشی هوشمند و فبلت نظیر سامسونگ گالکسی نوت پرو، ال جی جی فلکس و سونی اکسپریا Z1 کامپکت به نمایش گذاشته شدند.

 

تلویزیون‌های خمیده هوشمند:

 

در این نمایشگاه شرکت سامسونگ علاوه بر رونمایی از تلویزیون غول پیکر 105 اینچی خمیده خود اعلام کرد که قصد دارد تلویزیونهای خمیده خود را در سایزهای 55 اینچی، 65 اینچی و 75 اینچی با وضوح اولترا اچ دی عرضه کند.

 

اچ اس کیم – نایب رییس اجرایی بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ – گفت: تلویزیونهای خمیده این شرکت کیفیت تصویر شبیه زندگی را با عمق بیشتر ارائه می‌دهند.

 

وی این نمایشگرها را با فن ‌آوریهای سه بعدی و آی مکس مقایسه کرد و گفت:‌ کاربران با این تلویزیونها می‌توانند این تاثیر را تجربه و احساس کنند.

 

کیفیت اولترا اچ دی که وضوح آن چهار برابر تلویزیونهای اچ دی کنونی است در سال 2014 مورد توجه سامسونگ قرار گرفت.

در تلویزیونهای خمیده اولترا اچ دی رابط کاربری مرکزی هوشمند این تلویزیونهای جدید به کاربر این امکان را می دهد که صفحه نمایشگر را به چهار بخش تقسیم کند که شامل محتوای اینترنت و ویدئوهای یوتیوب می‌شود.

 

تیم باکستر – رییس بخش محصولات الکترونیکی سامسونگ در آمریکا – گفت: سامسونگ در حال حاضر در حال کار روی نسل هشتم تلویزیون‌های هوشمند خود است و نسل جدید این تلویزیونها چیزی شبیه به تبلت و تلفن‌های هوشمند هستند.

 

چاپگرهای سه بعدی:

 

یکی از قابل توجه ترین بخشهای این نمایشگاه مربوط به چاپگرهای سه بعدی بود. تا همین یک سال قبل این چاپگرها تنها قادر به تولید اشکال پایه ای بودند اما اکنون قادر به خلق اشیای متحرک و مجسمه‌های صیقلی هستند.

 

چاپ سه بعدی یکی از هیجان انگیزترین تکنولوژیهای خلق شده توسط بشر در سالهای اخیر است که این پتانسیل را دارد که زندگی بشر را متحول کند.

 

دیوار آبی سامسونگ:

 

ممکن است انتظار یک تحول قابل توجه در صنعت ساخت ماشینهای ظرفشویی انتظار عجیبی باشد اما شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2014 این تحول را ایجاد کرده است.

 

 

به گزارش (ایسنا) نماشین ظرفشویی جدید سامسونگ که در نمایشگاه CES 2014 معرفی شد از تکنولوژی جدید "دیوار آبی" بهره می‌برد. این فناوری برخلاف آبپاش‌های گردان که در کف ماشینهای ظرفشویی امروزی می‌چرخند، از یک آبپاش استفاده می‌کند که در کف دستگاه از عقب به جلو حرکت می‌کند و باعث افزایش پوشش شستشو در کناره‌ها و کنج‌های ماشین ظرفشویی می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38297
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه