"صرفا جهت اطلاع"

از تخریب های داخلی بترسید نه از پراید و داعش

میهن صنعت : آنچه که هم اکنون از کشورهای صاحب نام و نشان در صنعت خودرو میبینیم و میشنویم بدون شک ناشی از حمایت های داخلی کشورشان است که از تولید ملی خود داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بدون شک هیچ کار و صنعتی در کشور بدون حمایت های داخلی به ثمر نخواهد رسید.

صنعت خودرو کشور یکی از مهمترین صنایعی است که از این حمایت ها بی بهره مانده.آنچه که هم اکنون از کشورهای صاحب نام و نشان در صنعت خودرو میبینیم و میشنویم بدون شک ناشی از حمایت های داخلی کشورشان است که از تولید ملی خود   داشته اند.

صحبت از حمایتی می کنیم که صنعت خودرو ژاپن را به یکی از قدرتمندترین صنایع خودرویی جهان مبدل کرد.کشوری که در جنگ جهانی دوم پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی با خاک یکسان شده بود توانست باز هم در عرصه صنعت موفق ظاهر شود و این موفقیت را مدیون تلاش و کوشش مردم کشورش و همچنین حمایت های داخلی آنان است.

پس از بمباران هیروشیما  دو سوم ساختمان‌های این شهر از جمله کارخانه‌های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی در اثر این بمباران نابود شدند.اما پس از گذشته چندین سال، میتسوبیشی که در آن زمان تنها نامی از آن باقی مانده بود، هم اکنون یکی از موفق ترین شرکت های خودروسازی دنیاست.

صنعت خودرو ایران طی چندسال گذشته با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است که عمده ی مشکلات از عدم حمایت های داخلی نشأت گرفته است.

اظهارات غیرکارشناسی متعدد باعث شد که پرتیراژ ترین خودرو داخلی کشور به طنزی برای عموم جامعه تبدیل شود.خودرو پراید که علاوه بر بحث یک محصول تولید داخل، یک محصول استراتژیک در زمینه صادرات نیز به شمار می رود.

صادرات این خودرو به کشورهای همسایه از بسیاری نکات مهم و ارزشمند به حساب می آید.  اشتغال به وجود آمده در بخش تولید این  محصول و همچنین به وجود آمدن   یک  چرخه اقتصادی مناسب در کشور تنها گوشه ای از فواید  تولید این خودرو  به شمار
می رود.

اینکه این محصول تولید داخل دچار نقص هایی می باشد بر کسی پوشیده نیست اما نکته حائز اهمیت اینجاست که با توجه به شرایط کشور و همچنین مشکلات موجود، این خودرو یک محصول تولید داخل است که در حال صادر شدن نیز می باشد در نتیجه حمایت از آن یک وظیفه ملی است.

به گزارش خبرنگار میهن صنعت، صنعت خودرو کشور با تمام مشکلات طی این چند سال پیشرفت های قابل قبولی نیز داشته که گذشته زمان باعث پیشرفت های بیش از پیش این صنعت نیز خواهد شد.پراید با تمام مشکلات و نقص های خود هنوز در حال صادر شدن است و باید قبول کرد که بستری فراهم نشد تا صنعت خودرو کشور بتواند موثر تر از این ظاهر گردد و این محصول در گذشته تمام توان این صنعت بود.

اما طی این چند سال شاهد تولید خودروهای دیگری نیز بوده ایم که خبر از حرکت رو به جلو این صنعت داده است.هر دو خودروساز بزرگ کشور با تولید محصولات جدید خود نشان دادند که اگر بستر فراهم شود و مشکلات پیش رو کنار برود خیلی زود به جایگاه واقعی خود دست پیدا خواهند کرد.

صنعتی که در آن رسانه ملی نیز محصولات تولید داخل را به سخره می گیرد چطور میتوان انتظار پیشرفت آنرا داشت.اینکه از پراید باید ترسید یا داعش را می توان با اینکه از تحریم های دشمن بترسیم یا تحریم های داخلی مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که وقتی رسانه ملی یک محصول تولید داخل را مسخره کند، آن وقت از کشورهای غربی چه انتظاری می توان داشت.چرا با دست های خودمان صنایع داخلی کشورمان را مورد هجوم بیگانگان قرار دهیم؟

همه از انتقادات سازنده در مورد یک محصول داخلی استقبال می کنند و به دنبال رفع مشکلات هستند اما نه به این شکل و با این بیان!!!

درآخر به برنامه صرفا جهت اطلاع دوصفر بايد داد كه چرا به دليل عدم تهيه سوژه سعي مي كند هر چيزي را به مسخرگي بكشاند ودر اين بين فكر نمي كند چه آثاري در داخل و خارج دارد. دوم اينكه فهم اقتصادي  وملي ندارد ودرك وضعيت تجاري در جهان نمي كند البته دوبيست هم بايد از سوي سازندگان چيني رقيب پرايد در عراق بگيرد چراكه دو بار باعث شده به يك خودرو صادراتي ايرا ني كه توان رقابتي با او را ندارند ضربه بز ند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64831
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه