میهن صنعت :

از قطب سوم خودروسازی چه خبر؟

میهن صنعت : سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات سرمایه‌گذاری و نقدینگی طرح ساخت خودروی سوم ملی در مرحله مطالعات اولیه است.

به گزارش «میهن صنعت» به نقل از فارس، مظفر انصاری در پاسخ به سئوالی مبنی بر احداث کارخانه خودرو در اصفهان اظهار داشت: برنامه پنج ساله اقتصادی دولت را موظف کرده که هر ساله سه میلیون خودرو توسط بخش خصوصی تولید شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس استان‌هایی که بدنه و قطعات را تولید کنند در اولویت هستند.

سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان با تاکید به اینکه این موضوع یک مقدار بیش از حد رسانه‌ای شد، تصریح کرد: قبل از اینکه زیرساخت لازم آماده شود به این موضوع زیاد پرداخته شد.

وی یادآور شد: در پی این رسانه‌ای شدن بعضی از تقاضاهای مشابه در استان‌ها سبب شد که موضوع مقداری حالت رقابتی پیدا کند.

انصاری گفت: با توجه به قابلیت استان اصفهان که شرایط ساخت ۳۲۰ قطعه سازی را دارد، شرایط را با در نظر گرفتن شرکت‌ها و سرمایه گذاران آماده می‌بینیم.

این مسئول اضافه کرد: البته در حال حاضر به دلیل مشکلات سرمایه گذاری و نیز در حوزه نقدینگی طرح در حد اقدامات اولیه است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان افزود: همچنین کارشناسان بازدیدهایی از کشورهای مختلف دارند که بتوانند، فلت فرم این نوع خودرو سوم ملی را به نحوی که نو و جدید و مجزای این خودروهایی که در سطح خیابان‌ها هستند را طراحی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: نوع آوری مهم‌ترین مسئله‌ای است که برای طراحی این خودرو مد نظر و استان اصفهان توانایی اجرای این توانمندی را دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9460
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه