«میهن صنعت» بررسی کرد؛

استارت آپ ها به جنگ تحریم می روند؟/ آینده روشن کسب و کار های نوپا در ایران

استارت اپ واژه ای است که طی سال های اخیر به وفور شنیده شده و‌به دلیل نقش اساسی در حل مشکلات اقتصادی به یکی از موضوعات مهم دنیای امروز بدل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، استارت اپ واژه ای است که طی سال های اخیر به وفور شنیده شده و‌به دلیل نقش اساسی در حل مشکلات اقتصادی به یکی از موضوعات مهم دنیای امروز بدل شده است. تعاریف مختلفی برای استارتاپ ویا به عبارت دیگر کسب و‌کارهای نوپا مطرح شده که در توضیح آن آمده کسب و کاری که یک نیاز اساسی را برطرف کند.

استارتاپ ها از سال ۱۳۹۶ مورد توجه دستگاه های دولتی ایران قرار گرفته وبارها رییس جمهور و مقامات دولتی به حمایت از آن تاکید کرده اند.

استارتاپ ها می تواند با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز و تحریم های علیه ایران تنها راه برون رفت از مشکلات و تحقق شعار رونق تولید باشد.

وزارت صنعت و‌معدن توسعه شرکت های دانش بنیان و‌ استارتاپ را در الویت های خود قرار داده و قصد دارد تا از ظرفیت های آن در رونق تولید بهره ببرد.

رضا رحمانی، وزیر صمت در این خصوص عنوان کرد:یکی از محورهای هفت گانه برنامه های وزارت صمت در سال جاری حضور شرکت های دانش بنیان و‌استارتاپ ها در تولید است.

وی در افتتاحیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اذعان کرد:هدف از برگزاری این نمایشگاه پیوند شرکت های دانش بنیان با تمام بخش های صنعت است.

علاوه براین، افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان طی روزهای گذشته و حضور ۴۰ استارتاپ در این رویداد حاکی از توجه ویژه وزارت صمت به توسعه استارتاپ ها و‌استفاده از نقش آن در حمایت از تولید کنندگان داخلی است. رضا رحمانی در جریان این رویداد از حضور ۴۰ استارتاپ خبر داد و اعلام کرد که حضور استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان سبب توسعه جهشی این بخش خواهد شد.

تولد استارتاپ ها در بخش های مختلف صنعت به ویژه معدن مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت که اشتغال زایی و درآمد زایی از مهمترین آن ها تلقی می شود.

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در خصوص ورود استارتاپ ها در حوزه معدن گفت: نگاه معدنکاران باید از سنتی به مدرن و نوآوری های جدید تغییر کند و در این زمینه پتانسیل افراد جویای کار و جوان استفاده شود و به طور حتم ورود افراد به بخش استارتاپ های معدنی می تواند نقش اساسی را ارتقای تکنولوژی و بهبود بازار انجام دهد.

وزیر صنعت و معاونین وی طی گفتگوهای خود با اهالی رسانه در جریان نمایشگاه های فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، صنعت ساختمان و الکامپ، اتصال  استارتاپ ها به بخش های صنعت و معدن را ضروری دانستند و سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت در این رابطه گفت: برای مواجه با انقلاب چهارم صنعتی باید با سرعت بیشتر، شرکت های فناور، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را به بخش صنعت ومعدن متصل کنیم.

با از سرگیری تحریم ها و مشکلات اقتصادی حاکم، شرایط برای کسب وکار از جمله استارتاپ ها و شرکت های نوپا سخت شده اما این شرایط ویژه می تواند نوید روزهای خوش باشد.

استارتاپ ها به دلیل ورود به بازارهای بکر زیاد تحت تاثیر شرایط اقتصادی موجود نخواهند بود و به علاوه، تاکید به رونق تولید و استفاده از ظرفیت های داخل منجر شده تا توجه سرمایه گذاران دولتی و خصوصی به این بخش نیز جلب شود.

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، در واقع حضور استارت آپ ها در ایران به پیش از بدعهدی آمریکایی ها بر می گردد اما آغاز مجدد تحریم ها باعث شد تا این بخش مهم تکنولوژی محور کشور برای رسیدن به جایگاه واقعی خود تلاش بسیاری کند چنانکه می بینیم در برخی از بخش های صنعتی کشور، استرات آپ ها نیز به جنگ با تحریم در آمده اند. هم اکنون توسعه استارت آپ در کشور مسیر خوبی را طی می کند چنانکه  راه اندازی کسب و کارهای نوپا می تواند به رونق تولید و استفاده بیشتر از جوانان متخصص و در نتیجه بهبود شرایط حاکم کمک کند و به همین منظور، وزارت صنعت توسعه استارتاپ ها در بخش های صنعت و معدن را درالویت های برنامه های سال جاری و آینده خود قرار داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181784
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه