میهن صنعت :

استراتژی ما ادامه حضور و گسترش فعالیت در ایران است

میهن صنعت : هم‌اکنون ایران‌خودرو به غیر از پژو دو شریک بزرگ دیگر دارد؛ رنو و سوزوکی.

به گزارش میهن صنعت به نقل از عصرخودرو ، البته شرکت سوزوکی به دلیل بازار امریکا اگر فشار بیشتری به آن وارد شود، بازار ایران را فدای بازار امریکا نخواهد کرد اما استراتژی رنو کاملا متفاوت است.

پیمان کارگر، مدیرعامل شرکت رنوپارس گفته است ما در بازار امریکا حضور نداریم و استراتژی ما ادامه حضور و گسترش فعالیت در ایران است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت خروج پژو آیا جای این شرکت را در ایران پر خواهید کرد یا خیر، گفت: ما دوست داریم با رقبا در بازار حاضر باشیم چرا که حضور رقبا به ما انگیزه می‌دهد ولی ما طبق برنامه خود قصد افزایش تولید در ایران را داریم و سعی می‌کنیم به تقاضای بازار ایران پاسخ دهیم.

طبق برنامه قبلی هم بر روی پلت‌فرم x90 مدل‌های جدیدی هم در ایران تولید خواهد شد و فکر می‌کنم شرایط جدید سبب می‌شود تمایل شرکای ما هم برای تولید مدل‌های جدید رنو در ایران بیشتر شود. رنو هم بالطبع در چنین شرایطی رغبت بیشتری برای تولید در ایران دارد.

البته غیر از پژو، ایران‌خودرو همکاری‌هایی نیز با شرکت چری چین در گذشته داشته و برخی اخبار تاییدنشده هم حاکی از این است که این شرکت در حال مذاکره برخی برندهای جدید آسیایی است ولی از دید برخی کارشناسان در این وضعیت حرکت ایران‌خودرو به سمت شرکت‌های خودروساز چینی و هندی اشتباه است چرا که این شرکت با کمی تلاش می‌تواند محصولات خود مانند سمند، رانا و دنا را تقویت کرده و گسترش دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8325
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه