میهن صنعت :

استفاده از نیروهای کارآمد موجب عدم تاثیر تحریم ها در صنعت خودرو می شود

میهن صنعت : اعمال تحریم ها بر این صنایع مبحث جدیدی نیست و ایران سی سال تحت تاثیر چنین تحریم هایی بوده است که در این راستا از سالهای گذشته اقداماتی توسط خودرو سازان در جهت درون سازی قطعات خودرو آغاز شده است و انتظار می رود این امر مهم سریعتر محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهایی برای مقابله با تحریم های صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: اعمال تحریم ها بر این صنایع مبحث جدیدی نیست و ایران سی سال تحت تاثیر چنین تحریم هایی بوده است که در این راستا از سالهای گذشته اقداماتی توسط خودرو سازان در جهت درون سازی قطعات خودرو آغاز شده است و انتظار می رود این امر مهم سریعتر محقق شود.

شهباز حسن پور در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو ضمن درخواست از خودروسازان اظهار داشت : خودرو سازان از سال های گذشته بر داخلی سازی قطعات خودرو تأکید داشته اند و خواستار عدم کاهش تعرفه های خودرو شده اند هم اکنون زمان عمل فرا رسیده است و انتظار می رود متولیان این صنعت به وعده های خود در مقابل مجلس و ملت عمل کنند.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به استفاده از نیروهای شایسته در صنعت خودروسازی و قطعه سازی اشاره کرد و افزود: اگر از نیروهای لایق و متخصص در صنعت خودروسازی و قطعه سازی در جهت تولید قطعات استفاده شود ، تحریم های اعمال شده نیز عملا تاثیری بر صنعت خودرو سازی نخواهد گذاشت و نگرانی های ناشی از آن از بین خواهد رفت چراکه قطعاً نیروهای متخصص داخلی قدرت تولید قطعات برای تامین صنعت خودروسازی در داخل کشور را دارند.

حسن پور به رویکرد دنیا نسبت به تحریم های اعمال شده در ایران اشاره کرد و گفت: دنیا تحریم های اعمال شده را فلج کننده صنعت خودروسازی ایران می دانست اما شاهد ادامه فعالیت خودروسازان ایرانی بودند از سوی دیگر پایداری ایران در مقابل تحریم ها باعث شد نظرات مثبت کشورهای تحت تحریم که از آن متضرر شده اند جلب شود ،از این رو پایداری تحریم ها بعید به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: امید می رود با اتمام تحریم ها خودروسازان محصولاتی در شأن هم وطنان تولید و با قیمت های واقعی و کیفیت  بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه به قیمت گذاری خودرو اشاره کرد و افزود: در بحث قیمت گذاری بازار عرضه و تقاضا باید تعیین کننده قیمت خودرو باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر به نقش دولت در قیمت گذاری خودرو اشاره کرد و گفت: کنترل قیمت خودرو و وضعیت بازار بر عهده دولت است ،تا کنون نیز وزیر صنعت و معدن و تجارت تمام تلاش خود را در جهت بهبود شرایط صنعت خودروسازی و قطعه سازی کرده است اما عدم هماهنگی بانک ها با تولید کنندگان سبب شده است که عملا شرایط موجود تغییر نکند.

وی با ابراز امیدواری به منظور کاهش مشکلات موجود در صنعت خودروسازی و قطعه سازی در دولت جدید اظهار داشت: امیدواریم تیم اقتصادی دولت آینده تیمی به مراتب هماهنگ تر باشد و در راستای حل و فصل مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی و خودرو سازی اقدامات لازم را به عمل آورد.

قرار گرفتن توسعه حمل و نقل عمومی در رأس برنامه های دولت

شهباز حسن پور در خصوص گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی در کشور اظهار داشت: در تمام دنیا گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو در رأس برنامه های دولت است. در ایران در راستای تحقق این موضوع اقدامات خوبی صورت گرفته است و انتظار میرود همچنان ادامه یابد.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از نحوه عملکرد شهرداری و شورای شهر تهران در خصوص توسعه و ترمیم ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: عملکرد شهرداری تهران در چند سال اخیر در این زمینه بسیار خوب بوده است و شورای شهر نیز در همین راستا همکاری های لازم را با شهرداری به عمل آورده است و سعی داشته اند به خواسته ها و نیازهای مردم پاسخ دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22022
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه