"اختصاصی میهن صنعت"

استقبال انجمن خودروسازان از پیشنهاد رئیس جمهور

میهن صنعت : تجربه خوب تولید خودرو L90 که با همکاری رنو در ایران صورت گرفت نشان دهنده ی توان صنعت خودرو ایران جهت همکاری با خودروسازان خارجی به این نحو می باشد.L90 در بخش رضایتمندی مشتریان و کیفیت محصول کمترین شکایات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش پیشنهاد رئیس جمهور را در حاشیه اجلاس داووس مبنی بر فروش سهام خودروسازان ایرانی را بسیار خوب و سازنده دانستند.

وی  در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت افزود :اجرای این پیشنهاد مغایرتی با اصل 44 قانون اساسی نخواهد داشت زیرا در انتقال کار را به بخش خصوصی معین نگردیده که این بخش خصوصی ایرانی باشد یا خارجی.

نعمت بخش در ادامه اظهار داشت : یکی از مهمترین دستاوردهای این پیشنهاد فراهم شدن شرایطی مناسب جهت انتقال دانش فنی به کشورمان در حوزه صنعت خودرو می باشد.

در این راستا شرکت های خودروسازی میتوانند سهام خودرا بفروشند و یا اینکه سازمان گسترش به عنوان سهام دولت, سهم دولت را به صورت مزایده یا به روش های دیگر به فروش برساند.

دبیر انجمن خودروسازن در خاتمه گفتگو در خصوص فراهم بودن بستر مناسب برای حضور خودروسازان خارجی در ایران به واسطه فروش سهام خودروسازان داخلی بیان کرد : شرایط کسب و کار و حمایت های دولتی از صنعت خودرو در ایران با سایر کشورهای صنعتی موفق در حوزه صنعت خودرو بسیار متفاوت است.نرخ سود تسهیلات بانکی در کشورهای اروپایی که از خودروسازان اخذ می شود بین 4 تا 5 درصد می باشد که این رقم در ایران به 24 درصد میرسد.

با این حال تجربه خوب تولید خودرو L90 که با همکاری رنو در ایران صورت گرفت نشان دهنده ی توان صنعت خودرو ایران جهت همکاری با خودروسازان خارجی به این نحو می باشد.L90 در بخش رضایتمندی مشتریان و کیفیت محصول کمترین شکایات را به خود اختصاص داده است که این امر خود نشان دهنده ی سازنده بودن این پیشنهاد دکتر روحانی میباشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39991
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه