میهن صنعت :

استقبال كميسون صنايع از اتحاد استراتژيك ايران خودرو و سايپا

میهن صنعت : عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: برنامه ها و اهداف مديرعامل جديد ايران خودرو درد دل بخش زيادي از مردم و نماينده هاي آنان است كه از محصولات داخلي استفاده مي كنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سيد محمد بياتيان، با بيان اين مطلب گفت: مهندس يكه زارع از مديران باسابقه در حوزه خودرو است و شناخت كافي از وضع فعلي اين صنعت دارد.

وي افزود: اينكه مديرعامل ايران خودرو هدف خود را خودروسازشدن ايران خودرو قرار داده قابل تقدير و تحسين است.

نماينده بيجار در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چنانچه مديرعامل ايران خودرو بتواند برنامه هاي خود را عملي كرده و به فعليت برساند موفقيت شاياني كسب كرده است.

بياتيان از ديدگاه مديرعامل ايران خودرو درباره اتحاد استراتژيك ايران خودرو و سايپا استقبال كرد و گفت: هم پوشاني اين دو خودروساز موجب ارتقاي توليد و رشد كيفي محصولات خواهد شد.

وي با اشاره به ارتقاي نيروي انساني، متذکر شد: ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه دانشگاه ايران خودرو در جهت آموزش نيروي انساني مي تواند در اين مسير راه‌گشا باشد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، پشتيباني از مديرعامل ايران خودرو براي دست‌يابي به اهداف را ضروري خواند و اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماينده هاي مجلس، توليدكنندگان، بخش خصوصي، بانك ها و ساير خودروسازان داخلي مي توانند در اجراي برنامه ها به وي كمك كنند.

وي وعده داد: مجلس شوراي اسلامي از طرق مختلف اعم از تصويب قانون و يا نظارت و يا تعامل با مسوولان اجرايي از صنعت مادر كشور حمايت خواهد كرد.

بياتيان حمايت از قطعه سازان را نيز مهم دانست و گفت: بايد شرايط به گونه اي تغيير يابد تا قطعه سازان بتوانند علاوه بر حفظ اشتغال ملي، قطعاتي توليد كنند كه منجر به توليد محصول با كيفيت و در نهايت موجب رضايت مشتريان شود.

نماينده مردم بيجار تصريح کرد: بخش زيادي از مشكلات فعلي خودروسازان ناشي از سوء مديريت هايي است كه از بيرون به مجموعه خودروسازي تحميل شده است.

عضو كميسيون صنايع و معادن كشور همچنين نسبت به واردات خودروهاي بي كيفيت چيني به ناوگان حمل و نقل عمومي هشدار داد و گفت:‌ شركت هاي حمل و نقل به صورت كاملا غيركارشناسي خودروهاي بي كيفيت و قاتل چيني را وارد ناوگان حمل و نقل عمومي مي كنند كه اين خلاف اصل حمايت از توليد ملي است.

وي در گفت وگو با موج خاطرنشان کرد: خودروسازان هرچه سريع تر بايد وارد مذاكره شده و شرايط ويژه اي را براي تحويل خودرو به ناوگان حمل و نقل شهري قائل شوند و اجازه ندهند خودروهاي چيني جاي آنان را بگيرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25615
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه