پناهیان:

اصراری برای قیمت گذاری خودرو در بورس کالا نداریم

میهن صنعت: مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه ما به دنبال ورود خودرو به بورس کالا نیستیم گفت: در صورت اثبات غیر انحصاری بودن خودرو می توان در بورس کالا براساس میزان عرضه و تقاضا قیمت واقعی خودرو را کشف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از «عصر خودرو» ، حسین پناهیان در نشست خبری که  در تالار صادراتی کیش برگزار شد در خصوص گمانه زنی هایی مبنی بر ورود خودرو در بورس کالا گفت: ما به دنبال ورود خودرو به بورس کالا نیستیم و در صورت اثبات غیر انحصاری بودن خودرو می توان در بورس کالا براساس میزان عرضه و تقاضا قیمت واقعی خودرو را کشف کرد.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: بورس کالا این ظرفیت را دارد که در مقابل تعهدات عرضه به مشتریان و عکس آن نیز دستورالعمل هایی را برای منفعت اقتصادی کشور لحاظ کند.

وی تصریح کرد:اگر قرار است ماهیت غیر انحصاری بودن این کالا پذیرفته شود و کالا کشف قیمت شود، بورس کالا ظرفیت آن را دارد. اما بحث ما این است که حتما منافعی برای یکی از دو طرف قرارداد یعنی تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد شود و هیچ رانتی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد:اگر شورای رقابت بر انحصاری بودن خودرو اعتقاد دارد بورس کالا اصراری برای عرضه این کالا ندارد اما آمادگی های لازم برای اجرای چنین عرضه هایی در مجموعه بورس کالا ایجاد شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=70662
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه