میهن صنعت :

اصرار به توقف غنی‌سازی ایران احتمال جنگ را بیشتر می‌کند/ امریکا نباید دنباله‎رو تل آویو باشد

میهن صنعت : معاون رئیس"بنیاد آینده آزادی" آمریکا ضمن وارد کردن ایرادات ساختاری به طرح تحریم‎های جدید علیه ایران، آن را مطابق با خواست رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شلدون ریچمَن معاون رئیس "بنیاد آینده آزادی" آمریکا در تحلیلی که روز شنبه منتشر کرد، طرح سناتورهای آمریکایی را دارای ایرادات متعدد دانست.

وی مطلب خود را با این عبارت شروع کرد که مردم آمریکا حق دارند بدانند طرحی که توسط نمایندگان هر دو حزب در کنگره در حال بررسی است، عملاً آمریکا را ملزم می‎کند در صورتی که رژیم صهیونیستی به ایران حمله کرد، آنها نیز وارد جنگ بشوند. در حقیقت، واشنگتن دیگر در این زمینه تصمیم‎گیر نخواهد بود و باید دنباله‎رو رژیم صهیونیستی باشد.

ریچمن ضمن غیرقابل قبول خواندن این مساله، این طرح را خواسته لابی صهیونیستی آیپک و مطابق با خواست دولت بنیامین نتانیاهو دانست که مخالف مذاکرات آمریکا و ایران هستند و مدام ایران را تهدید به حمله می‎کنند.

این نویسنده آمریکایی که سردبیر ماهنامه FFF نیز است می‎افزاید: "بر خلاف تمام شواهد موجود، نتانیاهو اصرار دارد برنامه هسته‎ای ایران با هدف ساخت سلاح برای حمله به اسرائیل است."

وی همچنین معتقد است در صورتی که این طرح که از پشتیبانی 26 سناتور برخوردار است، در ماه ژانویه به تصویب برسد، "درگیری تاریخی میان کنگره و رئیس جمهوری اوباما که دولتش در حال حاضر با ایران مذاکره می‎کند" ایجاد خواهد شد.

ریجمن دیگر ایراد این طرح را تحریم‎های اقتصادی دانست که بر خلاف توافق ژنو است.

اوباما از سنا درخواست کرده است تا در مدتی که مذاکرات میان ایران و گروه 5+1 در جریان است، تحریم‎های جدیدی اعمال نکنند.

یکی از تحلیل گران نشریه فارین پالیسی در مطلبی در این زمینه آورده است: "طرح فوق این اجازه را به اوباما می‎دهد در حین گفتگوها هر 30 روز یک بار پایبندی ایران را به توافق ژنو و حسن نیت در رسیدن به توافق نهایی را مورد ارزیابی قرار دادهد و در صورت نیاز تحریم‎های جدیدی وضع کند."

طرح برای نابود کردن مذاکرات است

ریچمن، در ادامه می‎نویسد: "به وضوح، این طرح برای نابود کردن مذاکرات با ایران طراحی شده است و این در حالی است که ایران حاضر به خم شدن به عقب (عقب نشینی خفیف) شده است تا نشان بدهد برنامه هسته‎ای، اهداف نظامی ندارد."

وی تاکید می‎کند: "حامیانِ آمریکاییِ نتانیاهو و اسرائیل در داخل و خارج کنگره از این احتمال که پس از 34 سال جنگ پنهان و نیابتی آمریکایی-اسرائیلی علیه ایران؛ آمریکا و ایران به هم نزدیک شوند، متنفرند. انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 پس از آن رخ داده بود که ربع قرن خشونت به دست پادشاهی که از حمایت آمریکا برخوردار بود،  انجام می‎شد."

معاون رئیس "بنیاد آینده آزادی"، در ادامه می‎گوید دولت اسرائیل، آیپک، جمهوری‎خواهان و دموکرات‎هایی که نقش وکیل مدافع را در کنگره بر عهده دارند؛ با هرگونه توافقی که حق غنی‎سازی برای ایران را به رسمیت بشناسد، مخالفند.

وی می‎نویسد: "اما اصرار بر اینکه ایران هر گونه غنی‎سازی اورانیوم را متوقف کند، نابود کننده راه حل صلح‎آمیز با ایران است و احتمال جنگ را بیشتر می‎کند."

ریچمن در پایان می‎نویسد: "حتی اگر ایران تهدیدی برای اسرائیل باشد، این دلیل نمی‎شود که با به یک دولت خارجی این مجوز را بدهیم که با تحمیل کند، چه زمانی به جنگ برویم."/مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36780
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه