میهن صنعت :

اصلاح رابطه خودروسازان و بانکها ، مهمترین موضوع مطرح در کمیسیون صنایع مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :اصل تشکیل کمیسیون هایی مثل کمیسیون اصل 44 قانون اساسی و تولید ملی، نافع وظایف کمیسیون های اصلی نخواهد بود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :اصل تشکیل کمیسیون هایی مثل کمیسیون اصل 44 قانون اساسی و تولید ملی،  نافع وظایف کمیسیون های اصلی نخواهد بود.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود: هم اکنون بخش تولید در سه الی چهارکمیسیون مجلس ، به خصوص کمیسیون های صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصاد از اهمیت بیشتری برخوردار بوده به طوری که این کمیسیون ها جزء مهمترین ارکان بخش تولید در کشور محسوب می شوند.

وی تصریح کرد : تشکیل کمیسیون هایی تحت عنوان تولید ملی ، باید در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت تولید ملی باشد نه اینکه کمیسیونی به این عنوان تشکیل اما در نهایت اقدامی جدی و موثری در راستای این موضوع صورت نگیرد.

وی در ادامه و در این زمینه به طرح مشکلات صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن پرداخت و گفت : در هفته های اخیر مشکلات صنعت خودرو در جلساتی که با حضور وزرای اقتصاد و دارایی ، صنعت و معدن ، رئیس کل بانک مرکزی  وشرکتهای خودروساز و قطعه ساز در کمیسیون صنایع و معادن و اصل 90  مورد پی گیری و بررسی قرار گرفت که ماحصل آن لزوم اصلاح هر چه سریعترروابط بانکها با خودروسازان و قطعه سازان بود.

وی مسئله مهم و اساسی در صنعت خودرو را روابط نا صحیح بخش تولید و بانکها عنوان کرد و گفت : متاسفانه در شرایط فعلی نتیجه برایند مثلث بانک ، خودروساز و قطعه ساز، منجر به تولید نمی شود .

نماینده قائم شهر و سواد کوه در خانه ملت افزود : دو بخش این مثلث مربوط به دولت است یعنی بانک و خودروساز متعلق به دولت است و یک ضلع آن بخش خصوصی است که در این راستا برنامه نظام حمایت از بخش خصوصی است. حسینی تصریح کرد : با وجود اینکه برنامه نظام حمایت از بخش تولید است و در شرایطی که بیشترین بخش تولید و اشتغال مربوط به بخش خصوصی است اما متاسفانه در سال تولید ملی هیچ گونه حمایتی از این بخش صورت نمی گیرد به طوری که هم اکنون کارخانجات تولیدی در  بخش خصوصی به جهت مطالبات در آستانه تعطیلی قرار گرفته و آینده خوبی برایشان پیش بینی نمی شود.

وی افزود : جلسات کمیسیون صنایع و اقتصاد که به طور مشترک با کمیسیون اصل 90 برگزار گردبد تا حدودی این فضا را فراهم نمود تا بخشی از مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان پرداخت شود.

وی تاکید کرد : چنانچه این اتفاق رخ دهد به نوعی حمایت از صنعت خودروسازی خواهد بود امروز صنعت خودروسازی به خاطر مشکلاتی چون اجبار در واردات برخی قطعات و مشکلات چند نرخی بودن ارز و سایر مسائل و مشکلات دیگر مواجه اند و مشکلات آنها دامن گیر قطعه سازان شده است .

وی سیاستهای غلط پولی و مالی به خصوص در حوزه بانک ها اشاره کرد و افزود : متاسفانه سیاست نادرست پولی و مالی در کشور موجب گردیده که در حال حاضر فشار بیشتری به قطعه سازان وارد شود و در نتیجه این وضعیت نامناسب به مردم انتقال شود.

وی گفت :هم اکنون بزرگترین قطعه سازان کشور دچار چالش جدی شده اند و به نظر می رسد عزم چندانی برای حل مشکلات این بخش وجود ندارد چنانچه قرار است از خودروساز حمایت شود باید این فضا از سوی این بخش درک شود و کمک گردد تا چرخ کار و تولید قطعه ساز نیز بچرخد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2880
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه