معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

اصلاح قیمت محصولات قطعه سازان با توجه به اتفاقات ارزی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه ارز، بخشی از هزینه تولید قطعه سازان افزایش یافته که این افزایش هزینه از اصلاح تیراژ تولید و یا توافق با خودروسازان، می توانند نسبت به اصلاح قیمت محصولات خود اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه تحویل خودروهای سنگین سایپا دیزل در خصوص معرفی قطعه سازان جهت دریافت دلار 4200 تومانی گفت: قطعه سازان بر اساس موارد نیاز خود به قطعه یا موارد اولیه خاص که مجاز هستند، ثبت سفارش را انجام می دهند و با توجه به ثبت سفارش انجام شده، در سیستم بانکی دلار 4200 تومانی به آنها اختصاص خواهد یافت.

صالحی نیا افزود: پیش از این در بحث قطعه سازی یک سری از مواد اولیه بود که نرخ ارز آن نرخ متقاضی بوده و یک دسته نیز از نرخ ارز مبادلاتی استفاده می کردند. در حال حاضر که ارز تک نرخی شده است آن دسته از قطعه سازانی  که ارز با نرخ مبادلاتی دریافت می کردند هزینه بالاتری را برای تامین مواد اولیه خود پرداخت خواهند کرد.

در نتیجه و با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه ارز، بخشی از هزینه تولید قطعه سازان افزایش یافته که این افزایش هزینه از اصلاح تیراژ تولید و یا توافق با خودروسازان، می توانند نسبت به اصلاح قیمت محصولات خود اقدام نمایند.

صالح نیا در پاسخ به خبرنگار میهن صنعت در خصوص بسته شدن پرونده سند راهبردی و همچنین موضوع خصوصی سازی صنعت خودرو بیان داشت: با توجه به تحولات اتفاق افتاده قرار است یک سری شاخص های کیفی و کمی در سند داشته باشیم

وی ادامه داد: در بحث خصوصی سازی صنعت نیز با توجه به اهداف کیفی و کمی ما در صنعت خودرو، یک سری پارامترها و شاخص های جانبی وجو دارد که ما را در رسیدن به آن اهداف کمک می کند و بحث دیگر فرآیند کلان در کشور است تا بتوانیم هم شرکت های موجود را به سمت خصوصی سازی واقعی پیش ببریم و هم شرکت های خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151848
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه