میهن صنعت:

اطلاعاتی از خودروی سوخت سلولی جدید هیوندای

خودروی سوخت سلولی هیوندای FE کانسپت که در نمایشگاه ژنو معرفی شده بود محصولی تولیدی را نشان می دهد که سال آینده وارد بازارهای بین المللی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این کانسپت از نسل چهارم تکنولوژی سوخت سلولی هیدروژنی جدید هیوندای بهره می برد که این خودروساز ادعا می کند 20 درصد سبک تر و 10 درصد کم مصرف تر از سیستمی است که اکنون در ix35 سوخت سلولی استفاده می شود. چگالی قدرت این خودرو 30 درصد بیش تر از ix35 است که طیف حرکتی 800 کیلومتر را برای آن ایجاد می کند.

این کانسپت با طراحی الهام گرفته از طبیعت و آب، دارای بدنه ای کشیده است که برای بهره وری ایرودینامیک ساخته شده و دارای بخش بالایی ظریف تر است. دستگیره های در این خودرو در بخش میانی بدنه قرار دارند که نشان می دهد درهای عقب به صورت درهای خودکشی باز می شوند تا دسترسی به قسمت پشت تسهیل شود.

در کابین این خودرو نمایشگری عریض قرار دارد که از پشت فرمان تا مرکز داشبورد کشیده شده و اطلاعات نیرومحرکه و سفر را نشان می دهد. هم چنین نمایشگری روی کنسول وسط این خودرو قرار دارد که صفحه ای لمسی برای کنترل پشت آن قرار دارد.

هیوندای اعلام کرده که می تواند از حالا تا سال 2020 تعداد 14 مدل بدون آلاینده دیگر نیز بر اساسFE سوخت سلولی کانپست تولید کند./خبرخودرو/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=117002
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه