میهن صنعت :

اطلاعات تازه از همکاری ب.ام.و – تویوتا

میهن صنعت : ب.ام.و و تویوتا جزئیات جدیدی از همکاریشان را منتشر کرده‌اند.

به گزارش «میهن صنعت»، قراردادی که این دو خودروساز جهانی با هم بسته‌اند، منجر به تولید چند خودرو اسپرت و کار بر روی تکنولوژی برای خودروهای سوخت سلولی نسل بعد خواهد شد.

این دو خودروساز که در ماه جولای یک توافق‌نامه کوچک امضا کرده بودند، اکنون قراردادی درازمدت امضا کرده‌اند که منتهی به همکاری بیشتر و نزدیک‌تر تویوتا و ب.ام.و خواهد شد.

اولین وظیفه و هدف این همکاری اروپایی-ژاپنی تولید یک شاسی اسپرت قابل‌تولید برای خودروهای اسپرت سایز متوسط است که باید تا آخر سال جاری تکمیل و تولید شود.

نسخه تویوتا در خط تولید کارخانه بالاتر از مدل 86 کوپه قرار خواهد گرفت و احتمالا نشان سوپرا را به خود خواهد دید. البته اطلاعات و شفافیت کمتری درباره نسخه ب.ام.و وجود دارد. هر دو کارخانه اطلاعات خیلی کمی درباره مدل‌هایشان منتشر کرده‌اند ولی اعلام شده است که آن‌ها تکنولوژی یکدیگر را ترکیب خواهند کرد تا رضایت مشتری را به بیشترین حد ممکن خود برسانند.

هدف از تلاش‌های پی در پی و مکرر ب.ام.و و تویوتا بر روی تکنولوژی هیدروژنی، تولید و ساخت یک سیستم و حجم زیادی از سوخت سلولی است که در کنار آن‌ها تولید مخزن هیدروژنی و باتری و موتور الکتریکی نیز از اولویت‌ها هستند. انتظار می‌رود که این اهداف تا سال 2020 انجام شوند.

به نوشته پرشین خودرو، این دو خودروساز همچنان قصد دارند که در دوران همکاریشان بر روی ساخت سازه‌ها و قطعات سبک‌وزن و تولید باتری‌های لیتیوم-ایری که از باتری‌های فعلی لیتیوم-یونی مصرف کمتری دارند، کار کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10908
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه