میهن صنعت :

اظهارات متناقض درباره نتایج جلسه بررسی قیمت خودرو درکمیسیون اصل90

میهن صنعت : در حالیکه دبیر انجمن خودروسازان ایران از لغو مصوبه شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد رییس شورای رقابت این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت ، احمد نعمت بخش در خصوص جلسه دیروز کمیسون اصل 90 و نمایندگان سازمان حمایت و وزارت صنعت اظهار داشت :در این جلسه یادآوری شد که به استناد مصوبه شورای اقتصاد، اختیار قیمت‌گذاری خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و از طریق وزیر نیز به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محول شده است و شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارند.

وی افزود: در نهایت به رییس شورای رقابت اعلام شد که شما حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارید و موظفید تا پایان هفته تنها دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را ابلاغ کنید و تعیین قیمت موقت اخیر تصویبی شورای رقابت نیز ملغی شد.

نعمت‌بخش با بیان اینکه در دستورالعمل تصویبی شورای رقابت تناقضاتی وجود داشت گفت: در بخشی از این مصوبه عنوان شده بود که قیمت خودروها به آخرین قیمت تعیین شده قبل از شهریور 91 بازگشته و تورم شش ماهه دوم سال نیز در آن لحاظ شود، این در حالی است که آخرین قیمت خودروها قبل از شهریور 91 در اسفند ماه سال گذشته تصویب شده بود بنابراین باید تورم یک سال اخیر در تعیین قیمت‌ها لحاظ می‌شد.
وی اظهار کرد: فعلا قیمت خودروهای داخلی براساس مصوبه دولت تعیین می‌شود البته تخفیف 500 هزار تا چهار میلیون تومانی ارائه شده از سوی خودروسازان مشروط به ارائه ارز مبادلاتی و تسهیلات است.

از سویی دیگر رییس شورای رقابت در رابطه با جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90  اظهار داشت:در این جلسه قرار شد شورا دستورالعمل قطعی خود را با قدرت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند آنچه که در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت مطرح شده کذب محض است و باید افرادی که آن را مطرح کرده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی در رابطه با قیمت امروزی که سازمان حمایت اعلام کرده نیز گفت: این امر نیز برخلاف قانون است و سازمان حمایت برخلاف قانون، قیمت جدید را اعلام کرده ،من معتجبم که چرا حتی از دستورات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تبعیت نمی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پژویان تاکید کرد: گمانه‌زنی‌های فعلی در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت تنها به این دلیل است که برخی خودروسازان با حمایت غیرقانونی سازمان حمایت قیمت‌ها را به صورت غیر قانونی افزایش داده‌اند و حالا می ترسند با دستورالعمل جدید قیمت‌ها به حالت قبل خود بازگردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14179
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه