میهن صنعت :

اعدام به سبک چینی ها در 27 سال قبل + عکس

میهن صنعت : در ژوئن سال ۱۹۸۹ در جمهوری خلق پکن پس از یک مجموعه‌ تظاهرات اعتراضی در میدان "تیان‌آن‌من" شهر پکن، نیروی مسلح این کشور وارد عمل شد و دست به سرکوب معترضان زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از اواسط آوریل سال ۱۹۸۹ جنبشی اعتراضی در چین شکل گرفت که هدفش مبارزه با فساد، تأمین آزادی مطبوعات، ایجاد تشکل‌های مستقل و تأمین بیشتر مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان بود. با گسترش دامنه اعتراض‌ها و تظاهرات نهایتا دولت وقت چین، تانک و زره‌پوش‌های ارتش را به مصاف مخالفان فرستاد. روز ۴ و ۵ ژوئن ۱۹۸۹ اوج سرکوب‌ها و بازداشت‌ها در چین بود.

دولت همچنان از دادن آمار درباره کشته‌شدگان و مجروحان آن وقایع و درگیری‌ها امتناع می‌کند؛ اما به طور غیررسمی شمار کشته‌شدگان بین صدها تا ۳۰۰۰ نفر عنوان می‌شود. نزدیک به ۵۰ اعدام، هزاران حکم زندان و آوارگی سیاسی، سرنوشتی بود که برای فعالان آن اعتراض‌ها رقم خورد.

در همان سال "پاسکال جی" عکاس خبری یکی از کسانی بود که وقایع جاری در چین را پوشش خبری می داد؛ او با عکس هایی که از اعدام دو "ضد انقلاب" معترض در جریان این وقایع گرفت به شهرت رسید و توانست جایزه سال "وردلپرس فوتو" را به خود اختصاص دهد. عکس هایی که او گرفته اعدام دو مردی را نشان می دهد که در جریان این اعتراضات کامیون هایی برای انتقال دانشجویان و معترضان به میدان "تیان آن من"فراهم کرده بودند.

 

 

 

 

 

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه