«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

اعلام مشخصات دقیق ماستنگ GT500

بالاخره فورد مشخصات دقیق ماستنگ شلبی GT500 را اعلام کرد و توانست ادعای خود را مبنی بر تولید ماستنگ GT500 بالای 700 اسب بخار را به اثبات برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بالاخره فورد مشخصات دقیق ماستنگ شلبی GT500 را اعلام کرد و توانست ادعای خود را مبنی بر تولید ماستنگ GT500 بالای 700 اسب بخار را به اثبات برساند. GT500 از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری مدل GT350 استفاده می‌کند، اما برای دریافت قدرت بیشتر آن را به سوپرشارژر مجهز کرد تا خروجی نهایی به 760 اسب بخار و 874 نیوتن متر گشتاور برسد.

این نیرو توسط گیربکس هفت سرعته دبل کلاچ به چرخ‌های عقب این خودرو منتقل می‌شود. این خودرو قادر است در کمتر از 11 ثانیه مسیر 400 متری را با بیشینه سرعت 289 کیلومتر بر ساعت طی کند اما فورد عددی در خصوص شتاب اولیه این خودرو منتشر نکرده است. راننده این اسب وحشی می‌تواند بسته به علاقه و شرایط خود صدای خروجی اگزوز را در 4 حالت مختلف تنظیم کند تا از آن لذت ببرد.

کمترین مود برای استفاده در شهر و بلندترین، خشن‌ترین و گوش‌خراش‌ترین حالت برای پیست در نظر گرفته شده است و همراه این چهار حالت یک سیستم نویزگیر در کابین قرار دارد تا در مود پیست، صدای بلند سرنشینان را آزار ندهد.

در این خودرو جلوپنجره دچار بازنگری شده تا 50 درصد هوای بیشتری به پیشرانه وارد شود.در کنار مسائل فنی مربوط به پیشرانه، مهندسان فورد به آیرودینامیک GT500 نیز توجه ویژه‌ای داشتند به طور مثال پکیج آپشنال فیبرکربن بدنه به همراه بال عقب بزرگ که باعث می‌شود 227 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 290 کیلومتر بر ساعت تولید شود از این دست هستند.

علاوه بر این‌ها صندلی‌های سبک وزن ریکارو و رینگ‌های فیبرکربن GT500 نیز به سبکتر شدن خودرو کمک ویژه‌ای می‌کند. فورد این نمونه را در تابستان به بازار عرضه می‌کند اما هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. اگر بخواهیم در این خصوص حدسی بزنیم این رقم باید بیشتر از قیمت GT350 با 60 هزار دلار باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179016
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه