میهن صنعت :

اعلام نقص فنی برای خودرو سوخته فرار از مسئولیت است

میهن صنعت :‌ گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص نقص فنی خودرویی كه باعث آتش سوزی در جایگاه سوخت اهواز واكنش نشان داد و اعلام كرد نقص فنی خودرویی كه به طور كامل در آتش سوخته به این سرعت قابل تشخیص نیست و در صورت تشخیص هم باید دقیقا عنوا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این گروه صنعتی در پاسخ به ادعای روابط عمومی پخش و پالایش فراورده های نفتی شمال خوزستان مبنی بر این كه نقص فنی سمند باعث آتش سوزی جایگاه سوخت شده، اطلاعیه ای منتشر كرده است كه در آن آمده است: در خبر منتشر شده به نقل از روابط عمومی پخش و پالایش، تنها به نقص فنی سمند اشاره شده  است. این شتابزدگی خود سوال برانگیز بوده و حاكی از این است كه مسوولان مربوطه صرفا خواسته اند دلیل آتش سوزی را در خارج از حوزه مسوولیت خود جست و جو كنند. چرا كه نمی توان با چنین سرعتی در مورد نقص فنی یك خودروی كاملا سوخته، سخن گفت، بدون این كه مشخص شود نقص فنی دقیقا چه موردی بوده است.

در اطلاعیه گروه صنعتی ایران خودرو به شواهد و قرائن موجود از حادثه نیز اشاره و بیان شده است: فیلم هایی كه از حادثه آتش سوزی سمند در جایگاه سوخت امانیه اهواز موجود است، نشان می دهد، در صندوق عقب سمند در هنگام سوخت گیری باز بوده است. به دنبال این حادثه، كارشناسان ایران خودرو برای بررسی وضعیت خودروی سوخته به محل اعزام شده اند. از این رو باید مشخص شود یك خودروی كاملا سوخته قابلیت كارشناسی دارد یا خیر؟ از سوی دیگر لازم است از شاهدان این حادثه نیز سوال شود، خودروی یاد شده دقیقا در چه وضعیتی بوده است؟ علاوه بر بررسی همه جانبه این رویداد و خودروی سوخته دراین حادثه، باید مشخص شود كه آیا سیستم ارتینگ جایگاه بنزین درست كار می كرده یا خیر؟ چرا كه در خبر منتشر شده به نقل از روابط عمومی پخش و پالایش آمده كه جایگاه بنزین میدان ساعت اهواز از قدمت بسیاری برخوردار است.

شایان ذكر است، تا كنون خبر یا گزارشی مبنی بر نقص فنی در خودروهای تولیدی سه سال اخیر ایران خودرو اعلام و منتشر نشده و این مورد نیز نیاز به بررسی همه جانبه دارد تا معلوم شود ادعای نقص فنی سمند تا چه اندازه بر واقعیت منطبق است؟

گفتنی است مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز گفته ،‌خسارات وارده بر اثر این آتش سوزی باعث آسیب دیدن یک دستگاه سمند و موتور سیکلت شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23398
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه