میهن صنعت:

افتتاح اولین شیرخوارگاه استاندارد بعد از انقلاب/ منتظر ابلاغ قانون حمایت از کودکان بی سرپرست هستیم

میهن صنعت:رئیس سازمان بهزیستی گفت: همزمان با عید غدیر نخستین شیرخوارگاه استاندارد کشور بعد از انقلاب، به منظور نگهداری از کودکان شیرخوار و نوزاد افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،همایون هاشمی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح شیرخوارگاه امام علی (ع) در استان البرز، گفت: این شیرخوارگاه با کمک و حمایت خیرین استان البرز برای نگهداری از کودکان شیرخوار راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین این شیرخوارگاه 5 هزار متر مربع است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بزودی در استانهای دیگر نیز چنین شیرخوارگاههای استانداردی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،هاشمی گفت: حدود 4 میلیارد تومان برای راه اندازی شیرخوارگاه امام علی (ع) راه اندازی شده است که اکثر این اعتبار توسط خیرین تامین شده است.

وی افزود: در حال حاضر 23 هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که در هر استان نیز حداقل یک شیرخوارگاه وجود دارد و در مجموع حدود 38 شیرخوارگاه در سراسر کشور برای کودکان زیر 6 سال فعالیت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: این مرکز ظرفیت نگهداری از 120 کودک را دارد و همچنین سازمان بهزیستی تصمیم دارد با کمک خیرین برنامه های ویژه ای را برای مددجویان تحت پوشش و معلولان اجرایی کند.

به گفته وی، همچنین در این راستا روز گذشته اولین هتل برای معلولان در مشهد راه اندازی شد که هزینه آن 20 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، گفت: این قانون از سوی شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید و توسط مجلس به دولت ابلاغ شده است.

وی گفت: برای لازم الاجرا شدن قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست باید از سوی دبیرخانه دولت به سازمان بهزیستی ابلاغ شود و پس از آن به سرعت زمینه اجرا شدن آن را فراهم خواهیم کرد و به موجب این قانون بخش زیادی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های متقاضی واگذار می شوند.

هاشمی تاکید کرد: تبصره ماده 27 این قانون بر ممنوعیت ازدواج کودکان فرزندخوانده تاکید می کند و بر اساس نظر کارشناسی اصل بر ممنوعیت است اما راه بسته نشده و نظرات کارشناسی را پیگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27073
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه