«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت بهای نفت با افزایش تقاضا در بازار

بهای نفت در روز چهارشنبه با افزایش تولیدات آمریکا و پیش بینی هایی در خصوص افزایش عرضه کشورهای عضو اوپک و خروج از توافق نامه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه با افزایش تولیدات آمریکا و پیش بینی هایی در خصوص افزایش عرضه کشورهای عضو اوپک و خروج از توافق نامه کاهش یافت.

شاخص جهانی نفت برنت LCOc1 با کاهش 23 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 75 دلار 65 سنت معامله شد و شاخص وست تگزاس اینترمیدیت CLc1 37 سنت معادل 0.6 درصد کاهش داشته وبه 65 دلار 99 سنت در هر بشکه رسیده است.

اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت مانند روسیه توافق نامه ای را مبنی بر محدودنمودن عرضه نفت به منظور تقویت بازار در سال 2017 امضا کردند.

اوپک در روز سه شنبه اعلام کرد، چشم انداز بازار نفت در نیمه دوم سال 2018 کاملا نامشخص است و در خصوص خطر کاهش تقاضا هشدار داد.

نمایندگان کشورهای عضو اوپک و روسیه در نشست 22 جون اوپک در رابطه با آینده این توافق نامه به گفتگو خواهند پرداخت.

لوکمن اوتونوگا، تحلیل گر بازار نفت در این خصوص گفت، پیش بینی های در خصوص منقضی کردن این توافق نامه به تاثیر خود در بازار نفت ادامه داده و منجر به روند نزولی بهای نفت شده است.

بنا به گزارش اداره نفت آمریکا در روز سه شنبه، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 8 ژوئن به میزان 830,000 افزایش داشته و در مجموع به 433.7 میلیون بشکه رسیده است.

 علاوه بر آمریکا، بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت ( روسیه و عربستان) تولیدات خود را افزایش داده اند و به ترتیب تولیدات خود را به بیش از 11 و 10 میلیون بشکه ارتقا داده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=154482
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه