«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت بهای نفت با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش عرضه

قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص اعمال تعرفه های گمرکی علیه کالاهای چینی و نیز افزایش عرضه در پی تحریم های آمریکا علیه ایران با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص اعمال تعرفه های گمرکی علیه کالاهای چینی و نیز افزایش عرضه در پی تحریم های آمریکا علیه ایران با کاهش مواجه شد.

نفت خام برنت با کاهش 16 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 77 دلار 93 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس 20 سنت معادل 0.3 درصد افت داشته و به 68 دلار 79 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ ازاعلام تعرفه های جدید بر۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی خبر داد. تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا نگرانی هایی در خصوص کاهش رشد تقاضا و مصرف نفت به وجود آورده و از طرفی دیگر احتمال افزایش عرضه برای کمبود جبران نفت ایران نیز مشکل ساز است.

هند که به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران شناخته می شود، بارگیری خود از ایران را در ماه های سپتامبر و اکتبر به نصف کاهش خواهد داد.

علاوه براین، شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به یک دسامبر شمار دکل های حفاری را به میزان دو عدد افزایش داده اند که در مجموع به 749 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=161534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه