«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بهای نفت به دنبال اختلاف های تجاری آمریکا و چین

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی های در خصوص اختلاف های تجاری آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی با اندکی کاهش مواجه شد اگرچه بنا به گفته معامله گران بازار نفت، تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند از این روند نزولی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی های در خصوص اختلاف های تجاری آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی با اندکی کاهش مواجه شد اگرچه بنا به گفته معامله گران بازار نفت، تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند از این روند نزولی جلوگیری کند.

شاخص جهانی نفت خام برنت LCOc1 با کاهش 7 سنت به ازای هر بشکه نفت 75 دلار 75 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس CLc1 9 سنت افت داشته و به 68 دلار 63 سنت در هر بشکه رسید.

استفان اینس، تحلیل گر بازار در این خصوص عنوان کرد: کاهش شمار دکل های حفاری آمریکا و نیز میزان ذخایر امریکا در هفته اخیر علیرغم تاثیرات جنگ تجاری میان امریکا و چین و همچنین رشد کند اقتصادی منجر به تقویت بهای نفت شد.

بنا به گزارش بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری امریکا در هفته گذشته به میزان 9 عدد کاهش داشته و در مجموع به 860 واحد رسیده که بیشترین میزان کاهش را از ماه مه سال 2016 ثبت کرده است.

دولت واشنگتن به دنبال تحریم صادرات نفت ایران از ماه نوامبر سال جاری است. ایران، سومین تولید کننده بزرگ اوپک روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کند که پیش بینی می شود با اعمال تحریم های آمریکا به میزان یک میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=159464
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه