«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بهای نفت در پی مذاکرات سازنده ایران با 1+4

بهای نفت در روز دوشنبه پس از اینکه مذاکره کننده ارشد ایران در جریان نشست کمیسیون مشترک برجام میان مدیران سیاسی ایران و «1+4» این دیدار را "سازنده" ارزیابی کرد و در نتیجه کاهش تنش های خاورمیانه افت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه پس از اینکه مذاکره کننده ارشد ایران در جریان نشست کمیسیون مشترک برجام میان مدیران سیاسی ایران و «1+4» این دیدار را "سازنده" ارزیابی کرد و در نتیجه کاهش تنش های خاورمیانه افت کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 23 سنت به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 23 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 12 سنت افت داشته و به 56 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید.

عباس عراقچی در روز یکشنبه اعلام کرد: مذاکرات در خصوص برجام سازنده بود اما برخی موضوعات حل نشده وجود دارد که کاهش تعهدات برجامی ایران تا تحقق خواسته هایش ادامه خواهد یافت.

آمریکا پس از خروج از توافق برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران در ماه مه سال 2018 در این نشست نیز حضور نداشت.

تنش ها در تنگه هرمز، مهمترین شاه راه نفتی جهان ادامه خواهدداشت و هنوز ایران مجوز خروج نفتکش انگلیسی را صادر نکرده است.

علاوه براین، سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار نفت چشم انتظار نشست فدرال رزرو هستند و پس از روند نزولی رشد کند اقتصاد آمریکا پیش بینی می شود که تقاضا برای نفت افزایش یابد.

تحلیلگران بر این باورند که جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار نفت تاثیر گذاشته و نتایج مثبت مذاکرات تجاری دو کشور در هفته جاری می تواند منجر به کاهش قیمت نفت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181668
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه