«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از دو درصدی قیمت نفت با افزایش شمار مبتلایان کرونا

بهای نفت در روز دوشنبه در پی افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا در آمریکا و چین و نگرانی هایی در مورد موج دوم کرونا و تاثیر آن بر تقاضای سوخت جهانی با افت بیش از دو درصد مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا در آمریکا و چین  و نگرانی هایی در مورد موج دوم کرونا و تاثیر آن بر تقاضای سوخت جهانی با افت بیش از دو درصد مواجه شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 89 سنت معادل 2.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 37 دلار 84 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 18 سنت معادل 3.3 درصد افت داشته و به 35 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته 8 درصد کاهش داشته اند که نخستین افت هفتگی را بعد از آوریل ثبت کرد. شمار موارد جدید مبتلا به کرونا در امریکا افزایش یافته و براساس گزارش روز شنبه، طی  آخر هفته بیش از 25 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که اکثر ایالت ها از بستری شدن  بیماران جدید خبر دادند.

بازده صنعتی چین (بزرگترین وارد کننده نفت جهان) برای دومین ماه متوالی در ماه می رشد داشته اگرچه این افزایش بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده است و به نظر می رسد که دومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از مهار ویروس کرونا در حالت بازگشت به مسیر قبلی است. فعالیت پالایشگاه های این کشور افزایش یافته و تولیدات آن ها در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته حدود 8.2 درصد رشد داشته و به 13.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

یک هیئت نظارت به رهبری اوپک در روز پنجشنبه برای بررسی تعهدات کشورها برای کاهش سهم خودگفتگو خواهند کرد. اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، تولیدات خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و در اوایل ماه جون تصمیم گرفتند که این قرارداد را تا آخر جولای تمدید کنند.

وزیر نفت عراق، یکی از کشورهای عضو اوپک اعلام کرد که در ماه جون به طور متوسط 2.8 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196885
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه