«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از یک درصدی قیمت نفت با افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل چشم انداز ضعیف تقاضا و نیز افزایش ذخایر نفت آمریکا علیرغم احتمال کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل چشم انداز ضعیف تقاضا و نیز افزایش ذخایر نفت آمریکا علیرغم احتمال کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 87 سنت معادل 1.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 42 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 85 سنت معادل 1.6 درصد افت داشته و به 52 دلار 41 سنت در هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود برای رشد تقاضا در سال 2019 را کاهش داد و گزارش ماهانه تولیدات نفت آمریکا را منتشر کرد.این سازمان پیش بینی خود برای میزان تقاضا نفت را به 160 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 1.22 میلیون بشکه در روز رساند.

پیش بینی اداره اطلاعات انرژی برای تولیدات نفت آمریکا در سال جاری 140 هزار بشکه پایین تر از انتظارات قبلی بوده و البته افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا بازار را تحت فشار قرار داده است.

بانک ANZ اعلام کرد که سرمایه گذاران در خصوص رشد ذخایر نفت آمریکا نگران هستند.

طبق گزارش موسسه نفتی آمریکا، میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 7 جون 4.9 میلیون بشکه افزایش داشته است و در حالی که تحلیل گران انتظار داشتند تا به میزان 481 هزار بشکه کاهش پیدا کند.

علاوه بر افزایش ذخایر نفت آمریکا، جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار نفت سایه افکنده است و آتش این جنگ پس از تهدید آمریکا به افزایش تعرفه علیه کالاهای چین در روز گذشته شعله ور تر شد.

اعضای اوپک پلاس در اواخر ماه جون در خصوص ادامه سیاست های کاهش عرضه تصمیم گیری خواهند کرد و سرمایه گذاران چشم انتظار نتیجه نشست اوپک هستند.اوپک و متحدانش مانند روسیه در اواخر سال گذشته تولیدات خود را به میزان تقویت شاخص های نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

وزیر انرژی امارات در روز گذشته اعلام کرد که اوپک و متحدانش به  تمدید توافق محدودیت عرضه به بازار نزدیک هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178148
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه