«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از یک درصدی قیمت نفت با تشدید تنش های تجاری

بهای نفت در روز دوشنبه در پی افت بیش از سه درصدی خود در روز جمعه به دلیل جنگ اقتصادی و رشد کند اقتصادی با کاهش یک درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی افت بیش از سه درصدی خود در روز جمعه به دلیل جنگ اقتصادی و رشد کند اقتصادی با کاهش یک درصدی مواجه شد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 83 سنت معادل 0.3 درصد افت داشته و به 61 دلار 16 سنت در هر بشکه رسیده است و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 62 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 88 سنت معامله شد.

قیمت نفت خام در پی افت بیش ازسه درصدی خود در روز جمعه بدترین عملکرد ماهانه خود را از نوامبر ثبت کرد.

میتهان فرناردو، تحلیلگر بازار نفت نوشت، «بهای نفت به دنبال جنگ تجاری تازه و تهدید دونالد ترامپ به افزایش تعرفه ها علیه مکزیک (تامین کننده اصلی نفت خام و یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا) روند نزولی را طی کرد.»

ادوارد مویا نیز در این خصوص عنوان کرد:"خطرات ژئوپلیتیکی همچنان در جای خود قرار دارد و بازار نفت به دلیل چشم انداز نه چندان خوب تقاضا آسیب پذیر است."

وی افزود، جنگ تجاری آمریکا و چین برای چشم انداز تقاضای جهانی اهمیت بسیاری دارد و اضافه شدن تنش های تجاری میان آمریکا و مکزیک تصویر تقاضای پایین تری را برای آمریکا به وجود آورده است.

بر اساس گزارش بانک بارکلیز در هفته اخیر، مصرف نفت آمریکا از ماه سپتامبر 2017 کاهش چشم گیری را تجربه کرده و سالانه حدود 370 هزار بشکه در روز افت داشته است.

شاخص نفت خام برنت نیز از اوج خود در اواخر آوریل 2018 فاصله گرفته و بیش از 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت های انرژی آمریکا شمار دکل های حفاری را  برای نخستین بار طی 4 هفته گذشته افزایش دادند و تولیدات هفتگی آمریکا به رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز رسید.

لازم به ذکر است که ذخایر نفت خام آمریکا رشد 8.4 درصدی داشته و از ابتدای سال جاری به 476.5 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177706
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه