«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از یک دلاری قیمت نفت به دنبال تعویق نشست تولید کنندگان

بهای نفت در روز دوشنبه پس از به تعویق افتادن نشست بزرگترین تولید کننده های نفت برای گفتگو در خصوص کاهش عرضه به منظور کاهش اشباع نفت در بازارهای جهانی، بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه پس از به تعویق افتادن نشست بزرگترین تولید کننده های نفت برای گفتگو در خصوص کاهش عرضه به منظور کاهش اشباع نفت در بازارهای جهانی، بیش از یک دلار کاهش یافت.

شاخص نفت برنت طی معاملات اخیر نزدیک به 30 دلار در هر بشکه رسید و با کاهش یک دلار و 29 سنت معادل 3.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 32 دلار 82 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز یک دلار 66 سنت معادل 5.9 درصد افت داشته و به 26 دلار 68 سنت در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت طی هفته گذشته جهش کرد. برنت و نفت خام آمریکا پس  از افزایش امیدواری ها به توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر نفت به بازار بزرگترین رشد هفتگی خود را ثبت کرد. 
قیمت های نفت در هر دو سمت اقیانوس اطلس طی ماه مارس بدترین عملکرد ماهانه خود را به دلیل شیوع کرونا ویروس و جنگ قیمت روسیه و عربستان ثبت کرد. در ابتدا قرار بود که این نشست در روز دوشنبه برگزار شود اما پس از مقصر دانستن یکدیگر در عدم توافق مارس تا 9 آوریل به تعویق افتاد. 
 
دونالد ترامپ اعلام کرد که در صورت نیاز و برای حمایت از بخش نفت آمریکا تعرفه هایی را برای واردات نفت در نظر خواهد گرفت.
 
رییس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که حتی با کاهش 10 میلیون بشکه ای، ذخایر نفت در سه ماهه دوم سال جاری  تا 15 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193341
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه