«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از 10 درصدی قیمت نفت خام آمریکا با کاهش تقاضا

بهای نفت در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح خود از سال 1999 میلادی رسید که از دلایل آن می توان به نگرانی هایی درخصوص افزایش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تقاضای ضعیف جهانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح خود از سال 1999 میلادی رسید که از دلایل آن می توان به نگرانی هایی درخصوص افزایش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تقاضای ضعیف جهانی اشاره کرد.

بازار نفت تحت فشار پیش بینی های ناخوشایند اوپک و آژانس بین المللی انرژی و نیز تقاضای کم سوخت در جهان قرار دارد.قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 2دلار 62 سنت معادل 14 درصد به ازای هر بشکه نفت 15 دلار 65 سنت معامله شد و شاخص نفت برنت نیز 21 درصد افت داشته و به 27 دلار 87 سنت در هر بشکه رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار در این خصوص گفت: کاهش قیمت نفت حاکی از اشباع و افزایش در تاسیسات اصلی ذخیره سازی آمریکا، کوشینگ و درنتیجه کاهش تقاضا است.

اوپک ومتحدانش مانند روسیه تصمیم گرفتند که به منظور جلوگیری از افت قیمت ها تولیدات خود را به میزان 9.4 میلیون بشکه کاهش دهند. تاکنون بیش از 164 هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید -19 از دست داده اند و این نشان دهنده ی کاهش تقاضای نفت است.

صنعت نفت در واکنش به کاهش 30 درصدی تقاضای سوخت، تولیدات روزانه خود را محدود کرده است.مقامات عربستان پیش بینی می کنند که به طور کلی عرضه جهانی نفت حدود 20 میلیون بشکه در روز کاهش یابد اما این شامل کشورهای داوطلب نظیر آمریکا و کانادا می شود که نمی توانند به روش کشورهای اوپک تولیدات خود را کم و یا زیاد کنند.

براساس نوشته ی جیمز وست، شرکت های اکتشافی و تولید کننده آمریکا شمالی سالیانه بودجه خود را حدود 36 درصد کاهش دادند و در حالی که شرکت های بین المللی تا 23 درصد این افت را تجربه کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194251
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه