«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از 50 درصدی فروش خودرو در اروپا

فروش خودرو و اس یو وی در اروپا به دنبال تعطیلی کارخانه و نمایشگاه های خودرو در پی شیوع کرونا ویروس طی ماه مارس حدود 55 درصد افت را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فروش خودرو و اس یو وی در اروپا به دنبال تعطیلی کارخانه و نمایشگاه های خودرو در پی شیوع کرونا ویروس طی ماه مارس حدود 55 درصد افت را تجربه کرد.

براساس آمار ACEA، ب ام و با تحویل تنها 40.7 درصد موفق تر عمل کرده است. باید خاطر نشان کرد که ACEA، انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا است که در فرانسه به اختصار شناخته می شود.

فیات کرایسلر بدترین عملکرد را در میان خودروسازان داشته و فروش مدل های جیپ، آلفا رومئو و فیات 70.66 درصد افت کرده است. گروه PSA نیز در جایگاه دوم قرار دارد و نسبت به مدت مشابه 68.1 درصد کمتر از مدل های پژو، سیتروئن، اوپل و ودی اس را به فروش رسانده است.

فروش خودروهای رنو نیز 64.7 درصد کاهش داشته و در حالی که ب ام و 43.432 دستگاه خودرو روانه بازار کرده است.

در گزارش ACEA آمده است که فروش خودرو اتحادیه اروپا در ماه مارس 567.308 دستگاه بوده و در حالی که طی ماه مارس سال اخیر 1.246.569 دستگاه خودرو به فروش رسیده است. کاهش فروش خودرو در ایتالیا به نسبت کشورهای دیگر اروپایی شدیدتر بوده و بعد از آن به ترتیب فرانسه و آلمان قرار دارد. فروش خودرو در ایتالیا، فرانسه و آلمان (بزرگترین بازار خودرو اروپا) به ترتیب 85.4، 72.2 و 37.7 درصد افت را تجربه کرده است.

پیش بینی می شود که فروش خودرو در اواخر سال 2020 احیا شود و به طور کلی فروش خودرو در سال جاری 20 درصد کاهش را ثبت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194111
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه