میهن صنعت :

افت تولید پای ثابت گرانی خودرو

میهن صنعت : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه هفته جاری کارگروه صنعت برای بررسی قیمت خودرو تشکیل جلسه می دهد، گفت: مشکل تامین قطعات خودرو برای خودروسازان وجود دارد اما پای ثابت افزایش قیمت خودرو کاهش میزان تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی با اشاره به اینکه هفته جاری کارگروه صنعت برای بررسی قیمت خودرو تشکیل جلسه می دهد، تصریح کرد: در این کارگروه مدارک و اسناد خودروسازان درباره قیمت تمام شده خودروهای داخلی بررسی خواهد شد تا به یک نتیجه نهایی در این خصوص برسیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه کارگروه صنعت که به منظور بررسی قیمت تمام شده خودروهای داخلی برگزار می شود صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز حضور دارد، افزود: کاهش قیمت خودرو بستگی به دلایل و مدارک دولت و نمایندگان دارداما در اینکه قیمت خودرو باید کاهش یابد شکی نیست.

وی ادامه داد: قیمت هایی که در حال حاضر بر قیمت خودرو حاکم است ناشی از کمبود عرضه خودرو به بازار و دلال بازی های بازار است و این قیمت ها باید کاهش یابد.

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا این امیدواری وجود دارد با توجه به برگزاری جلسه کارگروه صنعت، قیمت خودرو کاهش یابد؟ گفت: مشکل اصلی خودرو در حال حاضر میزان تولید این محصول است و در صورتی که خودروسازان بتوانند میزان تولید خود را افزایش دهند قیمت ها تعدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید منتظر برنامه های وزارت صنعت در جلسه کارگروه صنعت برای قیمت خودور باشیم، اظهار کرد: مشکلاتی از جمله تامین قطعات خودرو برای خودروسازان وجود دارد اما پای ثابت افزایش قیمت خودرو کاهش میزان تولید است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: ما پیگیر کاهش قیمت خودرو هستیم اما در باره زمان آن نمی توان به طور قطع ظهار نظر کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12574
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه