«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت حدود یک درصدی قیمت نفت به دنبال اظهارات وزیر انرژی روسیه

بهای نفت به دنبال اعلام روسیه مبنی بر اینکه زمان بیشتری لازم است پیش از آن که سایر تولید کنندگان متعهد به محدود نمودن عرضه نفت شوند، حدود یک درصد کاهش پیدا کرد در حالی که نگرانی هایی مربوط به چشم انداز تقاضای جهانی در اثر شیوع کرونا ویروس وجود دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال اعلام روسیه مبنی بر اینکه زمان بیشتری لازم است پیش از آن که سایر تولید کنندگان متعهد به محدود نمودن عرضه نفت شوند، حدود یک درصد کاهش پیدا کرد در حالی که نگرانی هایی مربوط  به چشم انداز تقاضای جهانی در اثر شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

روند نزولی نفت برای پنجمین هفته متوالی ثبت شد که از دلایل آن می توان به مصرف ضعیف و شیوه ویروس کرونا و کشته شدن بیش از 600 نفر اشاره کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 46 سنت به ازای هر بشکه نفت 54 دلار 47 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 63 سنت معادل 1.2 درصد افت داشته و به 50 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب 6.3 و 2.4 درصد کاهش را تجربه کردند. اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) در هفته گذشته پیشنهاد کاهش 600 هزار بشکه نفت در روز را ارائه دادند.

الکساندار نواک، وزیر انرژی روسیه در روز جمعه اعلام کرد که زمان بیشتری برای بررسی شرایط نیاز است.

قیمت ها از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین نزدیک به یک پنجم افت کرده است. چین بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان بوده و مصرف آن در سال گذشته، 10 میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

الکساندار نواک پیش بینی می کند که تقاضای جهانی نفت در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا ویروس 150 تا 200 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه