«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت شاخص دبلیو تی ای و افزایش قیمت نفت برنت

نفت برنت به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران به بهبود اقتصادی در پی محرک های دولت ها علیرغم نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نفت برنت به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران به بهبود اقتصادی در پی محرک های دولت ها علیرغم نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 17 سنت معادل 0.3 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 54 دلار 92 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 11 سنت افت داشته و به 52 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید اگرچه به دلیل تعطیلات آمریکا معامله ای در روز گذشته انجام نشده است.

سرمایه گذاران پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر رشد 3 درصدی تولیدات پالایشگاه چین به افزایش تقاضای نفت برگ ترین مصرف کننده جهان امیدوار شدند. از طرفی دیگر سرمایه گذاران چشم انتظار سخنرانی بایدن در روز چهارشنبه و جزئیات بیشتر از بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا هستند.

بانک ANZ  در این خصوص اعلام کرد که قیمت نفت در پی کاهش بیشتر عرضه از سوی عربستان سعودی تا دو ماه دیگر تقویت شد و پیش بینی می شود که ذخایر نفت را به میزان 1.1 میلیون بشکه در روز طی سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد اگرچه نگرانی ها در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا تشدید یافته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206616
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه