«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت طلا سیاه با سایه سنگین جنگ تجاری آمریکا و چین

بهای نفت در روز سه شنبه با سایه سنگین جنگ تجاری آمریکا و چین بر رشد تقاضا با کاهش مواجه شد و اگرچه کاهش عرضه اندکی منجر به بهبود بازار نفت می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه با سایه سنگین جنگ تجاری آمریکا و چین بر رشد تقاضا با کاهش مواجه شد و اگرچه کاهش عرضه اندکی منجر به بهبود بازار نفت می شود.

شاخص نفت خام برنت  LCOc1 با کاهش 27 سنت معادل 0.35 درصد به ازای هر بشکه نفت 77 دلار 78 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس  CLc1 32 سنت معادل 0.46 درصد افت داشته و به 68 دلار 59 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ در روز دوشنبه از تعیین 10 درصد تعرفه گمرکی با ارزش 200 میلیارد دلار بر کالاهای چینی خبر داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در هفته اخیر از مقامات چینی برای دور جدید مذاکرات دعوت کرد و اما تا به امروز هیچ برنامه ای برای این ملاقات تدارک دیده نشده است.

وانگ شیائو، تحلیلگر بازار در این خصوص عنوان کرد:«تشدید اختلاف های تجاری به اهداف تجارت آسیب می زند و تاثیرات مخبر برروی رشد اقتصادی دوباره قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می دهد.»

تحریم های آمریکا علیه ایران که از 4 نوامبر آغاز می شود، منجر به بهبود بهای نفت خواهد شد.

بنا بر گفته ی تحلیلگران بانک آمریکایی مریل لینچ، صادرات نفت ایران طی سه ماه اخیر 580 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

انتظار می رود، تولیدات نفت شیل آمریکا در ماه اکتبر به میزان 79 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند و در مجموع به 7.6 میلیون بشکه در روز برسد.

الکساندر نواک، وزیرانرژی روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد که آماده گفتگو با آمریکا برای ایجاد تعادل در بازار نفت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=161659
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه