«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت طلا سیاه برای دومین روز متوالی

بهای نفت برای دومین روز متوالی علیرغم نشانه های از پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و با وجود افزایش تولیدات نفت عربستان سعودی اندکی با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برای دومین روز متوالی علیرغم  نشانه های از پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و با وجود افزایش تولیدات نفت عربستان سعودی اندکی با کاهش مواجه شد.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 18 سنت به ازای هر بشکه نفت 56 دلار68 سنت معامله شد و نفت برنت 14 سنت افت داشته وبه 62 دلار 4سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی در خصوص تنش های تجاری 16 ماهه آمریکا و چین بر رشد کند اقتصادی و تقاضای نفت تاثیر گذاشته است و هم اکنون تردیدهایی نسبت به توافق اولیه این دو غول اقتصادی جهان وجود دارد.

دونالد ترامپ در روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می رود.  اگر ما به توافقی که مدنظرمان است، دست بیابیم، بسیار خوب است و اگر این توافق، خوب نباشد، من آن را نمی‌خواهم.

وی در ادامه گفت:  گزارش‌های نادرستی درباره تمایل آمریکا برای لغو تعرفه‌های گمرکی طی فاز اولیه این توافق مطرح شده است. از طرفی دیگر، عربستان سعودی نیز تولیدات خود را در ماه اکتبر افزایش داده وبه 10.3 میلیون بشکه در روز رسانده اگرچه به توافق اوپک پلاس پایبند بوده است.

وزیر انرژی عمان نیز اعلام کرد که اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) احتمالا توافق کاهش تولیدات خود را به منظور ثبات بازار تمدید خواهند کرد اما بعید به نظر می رسد که بیشتر از میزان توافق شده، تولیدات خود را محدود کنند.

اعضای اوپک پلاس از ژانویه تصمیم گرفتند که تا مارس سال 2020 تولیدات نفت خودرا به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.براساس گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 8 نوامبر افت 1.2 میلیون بشکه ای در روز را تجربه کرده باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188417
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه