«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت طلا سیاه به دنبال احتمال افزایش تولیدات اوپک و آمریکا

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال احتمال افزایش تولیدات نفت آمریکا و اعضای اوپک به منظور جبران کمبود نفت ایران با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال احتمال افزایش تولیدات نفت آمریکا و اعضای اوپک به منظور جبران کمبود نفت ایران با کاهش مواجه شد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 29 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به 71 دلار 75 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 15 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 35 سنت معامله شد.

قیمت نفت از ماه ژانویه تا آوریل به دلیل محدودیت عرضه اوپک پلاس و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا  40 درصد رشد داشته اما طی هفته اخیر در پی درخواست ترامپ از اوپک و اعضای دفاکتو برای افزایش تولیدات نفت به منظور جبران کمبود نفت ایران کاهش را تجربه کرده است.

بانک مریل لینچ اعلام کرد که صادرات نفت ایران از 3.6 میلیون بشکه در روز،  در سال گذشته به 1.9 میلیون بشکه در سال جاری افت داشته است.

علیرغم این، بانک مریل لینچ مدعی است که با افزایش تولیدات نفت اوپک و آمریکا، بازار در سال جاری تقریبا متعادل می شود.

بانک فرانسوی BNP پاریباس پیش بینی می کند که قیمت نفت خام تا سه ماهه سوم سال جاری افزایش یابد و سپس با افزایش صادرات نفت آمریکا به لطف گسترش خط لوله های نفتی عقب نشینی کند.

بانک فرانسوی BNP پاریباس نوشت؛ "انتظار می رود که میانگین شاخص نفت دبلیو تی ای و برنت در سال 2019 به 63 و 71 دلار در هر شبکه برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175578
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه