«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت طلا سیاه در پی جنگ تجاری آمریکا و چین

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص میزان تقاضا و سنگینی سایه اختلاف تجاری بر اقتصاد جهانی کاهش یافت اگرچه تنش های سیاسی خاورمیانه همچنان عامل تقویت بازار محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص میزان تقاضا و سنگینی سایه اختلاف تجاری بر اقتصاد جهانی کاهش یافت اگرچه تنش های سیاسی خاورمیانه همچنان عامل تقویت بازار محسوب می شود.

شاخص نفت خام برنت 21 سنت معادل 0.3 درصد افت داشته و به 63 دلار 90 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 25 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 41 سنت معامله شد.

بازار نفت تحت فشار جنگ تجاری آمریکا و چین قرار دارد که در نتیجه رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضای نفت را به همراه داشته است.

سفارشات ماشین آلات ژاپن به کمترین میزان خود طی 8 ماه اخیر رسیده است و در واقع جنگ تجاری میان این دوغول اقتصادی منجر شده تا سرمایه گذاران محتاطانه عمل کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت:«چشم انداز اقتصاد جهانی  تضیف شده، قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده است اما تنش های سیاسی در خاورمیانه می تواند قیمت نفت را متعادل کند.»

دولت جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته تهدید کرد که سانتریفیوژ غیرفعال را دوباره راه اندازی می کند وغنی سازی اورانیوم را تا 20 درصد افزایش می دهد

درگیری های اخیر منجر شده تا احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا افزایش یابد. در ماه گذشته، یک پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران سرنگون شد.

بانک گلدمن ساچز اعلام کرد که میزان تولیدات نفت شیل آمریکا حداقل تا سال 2020 از تقاضای جهانی سبقت خواهد گرفت که اعضای اوپک پلاس برای جلوگیری از این رویداد، توافق محدودیت عرضه را تمدید کردند.

پیش بینی می شود که براساس اطلاعات منتشر شده در روز سه شنبه، ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد و به 3.6 میلیون بشکه برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179983
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه