«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت طلا سیاه علیرغم پایان معافیت خریداران نفت ایران

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نشانه هایی از عرضه مناسب نفت به بازارهای جهانی و علیرغم عدم تمدید معافیت کشورهای خریدار نفت ایران با اندکی کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نشانه هایی از عرضه مناسب نفت به بازارهای جهانی و علیرغم عدم تمدید معافیت کشورهای خریدار نفت ایران با اندکی کاهش مواجه شد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 27 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به 74 دلار 24 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 28 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 22 سنت معامله شد.

قیمت نفت خام طی معاملات اخیر و در پی اعلام پایان معافیت خرید نفت ایران و تهدید کشورهایی که از ایران نفت بخرند، رکورد خود در سال 2019 را شکست.

تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از نوامبر سال 2018 آغاز شد اما واشنگتن مجوز خرید نفت از ایران را برای 8 کشور صادر کرد.

طبق اعلام بانک بارکلیز و گلدمن ساکس، صادرات نفت ایران از ماه مه به دلیل تحت فشار قرار دادن کشورهای خریدار نفت ایران کاهش می یابد.

علیرغم این، تحلیلگران براین باورند که نفت به لطف ظرفیت مازاد تولید نفت اعضای اوپک، روسیه و آمریکا، به اندازه کافی به بازار عرضه می شود.

آژانس بین المللی انرژی در روز سه شنبه اعلام کرد که نفت به اندازه کافی عرضه شده و ظرفیت مازاد تولید نفت جهانی در سطح مناسبی قرار گرفته است.

بیشترین تولید نفت به امریکا اختصاص یافته که با افزایش بیش از دو میلیون بشکه در روز از اوایل سال 2018 به رکورد 12 میلیون بکه در روز رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی افزود، پیش بینی می شود که تولیدات نفت آمریکا تا میزان 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا با افزایش 6.9 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19آوریل در مجموع به 459.6  میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175282
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه