«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت با افزایش ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی گزارشی مبنی بر ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد و اگرچه عرضه نفت تحت فشار تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و ادامه کاهش تولیدات اوپک با محدودیت مواجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی گزارشی مبنی برافزایش ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد و اگرچه عرضه نفت تحت فشار تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و ادامه کاهش تولیدات اوپک با محدودیت مواجه است.

نفت خام اسپات 41 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به 71 دلار 65 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 51 سنت معادل 0.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 49 سنت معامله شد.

بنا برگزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 آوریل، به میزان 6.8 میلیون بشکه افزایش داشته و به 466.4 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تمام توجهات به سمت صادرات نفت ونزوئلا جلب شده و این که اختلافات سیاسی می تواند منجر به ایجاد درگیری و اختلال در عرضه ونزوئلا شود.

شاخص های نفت در سال جاری به دلیل محدودیت عرضه از سوی اوپک و تحریم های امریکا علیه ایران روند صعودی را طی کرده است.

واشنگتن در ماه نوامبر از اعمال تحریم های جدید علیه صادرات نفت خبر داد اما  به خریداران اصلی،  به مدت شش ماه معافیت خرید نفت از ایران را اعطا کرد. این معافیت 6 ماهه در روز چهارشنبه به اتمام رسید و دولت آمریکا اعلام کرد که به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

اعضای اوپک در نشست ماه جون در خصوص سیاست های عرضه نفت به گفتگو خواهند پرداخت و این در حالی است که دونالد ترامپ این گروه را تحت فشار قرار داده تا تولیدات خود را به منظور جبران کمبود عرضه نفت ایران، افزایش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175673
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه