«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت با تشدید اختلاف های تجاری چین و آمریکا

بهای نفت در روز دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا و احتمال تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا و تهدید اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  بهای نفت در روز دوشنبه  به علت نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا و احتمال تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا و تهدید اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش  یک دلار 46 سنت معادل 7.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 18 دلار 27 سنت معامله شد و طی معاملات هفته گذشته 17 درصد رشد را ثبت کرد. شاخص نفت برنت  90 سنت معادل 3.4 درصد افت کرده و به 25 دلار 53 سنت در هر بشکه رسید. برنت نیز در هفته گذشته  23 درصد افزایش را تجربه کرد.

قیمت نفت در هفته گذشته به دنبال کاهش تولیدات نفت اوپک و متحدانش مانند روسیه از اول ماه می و هم چنین به دنبال اعلام دو شرکت آمریکایی اکسون موبیل و چورون مبنی بر محدود نمودن تولیدات خود به میزان 400 هزار بشکه در روز تقویت شد.

علاوه براین، کاهش تولیدات روزانه با لغو برخی از محدودیت های  تجارت در برخی از ایالت و شهرهای های آمریکا و جهان همراه شد. براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری  در هفته منتهی به اول مه 53 عدد کاهش داشته و در مجموع  به 325 واحد رسیده که کمترین میزان از سال 2016 است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با از سرگیری اتهام زنی‌های مجدد خود علیه چین به دلیل شیوع  کرونا ویروس، اعلام کرد اعمال تعرفه را به عنوان یکی از راه‌های تلافی جویانه در نظر دارد. چین پیش از این هر گونه ادعا مبنی بر شیوع ویروس کووید-۱۹ را بی‌اساس دانست. با تهدید دونالد ترامپ نگرانی ها در خصوص اختلاف تجاری آمریکا و چین و تاثیر آن بر بازار نفت تشدید یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195021
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه