«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت با تشدید نگرانی ها در خصوص کاهش تقاضای جهانی

بهای نفت در روز دوشنبه در پی نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی نفت پس از اعلام دونالد ترامپ از اعمال تعرفه های گمرکی علیه اکثر کالاهای چینی و در نتیجه تشدید اختلاف های تجاری دو کشور کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی نفت پس از اعلام دونالد ترامپ از اعمال تعرفه های گمرکی علیه اکثر کالاهای چینی و در نتیجه تشدید اختلاف های تجاری دو کشور کاهش پیدا کرد. اگرچه تنش های در خاورمیانه و توقیف نفتکش قاچاق سوخت توسط ایران تاحدودی منجر به تقویت شاخص های نفت شده است.

شاخص نفت برنت با کاهش 50 سنت به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 39 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 24 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به 55 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته روند نزولی داشتند. برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب بیش از 2 و یک درصد کاهش را تجربه کردند.

گلدمن ساچز نوشت، تقاضای نفت در سال 2019 به دلیل فعالیت های اقتصادی کم، هوای نامساعد و تنش های تجاری ناامید کننده است.

دونالد ترامپ در هفته گذشته از اعمال تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار کالای چینی خبر داد و اعلام کرد که درصورت عدم توافق با همتای چینی خود این تعرفه ها را افزایش خواهد داد.

صادرات نفت آمریکا به دلیل افزایش حجم واردات نفت کره جنوبی و خرید مجدد چین 260 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به در ماه جون به رکورد 3.16 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182292
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه