«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت با نشانه هایی از کاهش تقاضا

بهای نفت به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر عدم تقاضا سوخت درآمریکا (بزرگترین مصرف کننده جهان) و نیز سنگینی سایه اختلافات چین و آمریکا بر بازارهای مالی اندکی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر عدم تقاضا سوخت درآمریکا (بزرگترین مصرف کننده جهان) و نیز سنگینی سایه اختلافات چین و آمریکا بر بازارهای مالی اندکی کاهش یافت.

شاخص نفت برنت 36 سنت معادل یک درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 34 دلار 93 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 51 سنت معادل 1.5 درصد به 33 دلار 20 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در پی افزایش امیدواری به بهبود تقاضا در سایر کشورها و اقداماتی برای کاهش تولیدات برای پنجمین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کرد.

براساس گزارش روز پنجشنبه اداره اطلاعات انرژی، تولیدات و ذخایر نفت آمریکا رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. تحلیلگران در این خصوص گفتند که تقاضای سوخت علیرغم لغو برخی از محدودیت ها مسافرتی کاهش را تجربه کرده است. در حالی که تمرکز سرمایه گذاران متوجه مذاکرات اوپک و متحدانش مانند روسیه در مورد کاهش تولیدات روزانه طی هفته دوم ماه جون است.

انتظار می رود که عربستان سعودی و برخی از اعضای اوپک به روند کاهش تولیدات خود به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز ادامه دهند اگرچه تاکنون روسیه حمایت خود از این تصمیم را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196217
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه