«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت برای سومین جلسه متوالی

بهای نفت در روز چهارشنبه در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار گزارش ذخایر نفت آمریکا هستند برای سومین جلسه متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار گزارش ذخایر نفت آمریکا هستند برای سومین جلسه متوالی کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 56 سنت معادل 0.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 45 سنت افت داشته و به 63 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت در هفته گذشته پس از نشست اوپک و عدم افزایش تولیدات نفت در ماه آوریل و همچنین پس از حمله ی نیروهای حوثی یمن به تاسیسات نفتی عربستان جهش یافت و نفت برنت از مرز 70 دلار عبور کرد.

بنا به گفته ی تحلیلگران بازار، احتمال افزایش ذخایر نفت آمریکا و عوامل دیگری نظیر برداشت نفت خام از ذخایر با قیمت بالاتر توسط هند و چین و ادعاهایی مبنی بر احتمال عرضه نفت ایران منجر به روند کاهشی قیمت ها شده است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، پیش بینی می شود تولید نفت این کشور در سال 2021 میلادی با 160 هزار بشکه کاهش به 11.15 میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که پیش بینی ماه قبل حاکی از کاهش 290 هزار بشکه ای بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208711
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه