«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت به دلیل افزایش محدودیت ها در اروپا

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا به دلیل محدودهای ایجاد شده در اروپا و همچنین تنش های خاورمیانه کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا به دلیل محدودهای ایجاد شده در اروپا و همچنین تنش های خاورمیانه کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 20 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 50 دلار 9 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 16 سنت معادل 0.3 درصد افت داشته و به 46 دلار 83 سنت در هر بشکه رسید.

 لندن در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از اعمال محدودیت های بیشتر و تعطیلی رستوران ها خبر داد که در نتیجه نگرانی ها در خصوص تقاضا نفت تشدید یافت. از طرفی دیگر دولت ایتالیا اعلام کرده که طی تعطیلات کریسمس محدودیت های بیشتری را در نظر خواهد گرفت و قرار است که اکثر فروشگاه های آلمان تا 10 ژانویه تعطیل شوند اگرچه فرایند واکسیناسیون در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا آغاز شده و منجر به افزایش قیمت نفت طی معاملات اخیر شد و برنت به بالایی 50 دلار رسید.

اوپک در روز دوشنبه پیش بینی خود در خصوص احیای تقاضای نفت را در سال 2021 منتشر کرد و بنا بر گزارش اوپک، این میزان 350 هزار بشکه در روز خواهد بود. تحلیلگران با توجه به گزارش  موسسه نفتی آمریکا و اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کنند که ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته حدود 1.6 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده باشد.

قیمت نفت اندکی به دنبال انفجار یک کشتی حامل سوخت در عربستان در بندر جده اندکی تقویت شد که البته وزارت انرژی این کشور اعلام کرده که طی یک حمله تروریستی صورت گرفته است. این انفجار در ادامه حمله به چاه های نفت عراق در هفته گذشته روی داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205136
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه