«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت به دنبال افزایش تولیدات اوپک پلاس

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی مربوط به رشد بیش از حد تولیدات اوپک و متحدانش وهمچنین افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی مربوط به رشد بیش از حد تولیدات اوپک و متحدانش وهمچنین افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان کاهش یافت.

شاخص نفت برنت 26 سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 26 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت 29 سنت معادل 0.7 درصد به 39 دلار 98 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص برنت و دبلیو تی ای از سقوط خود در ماه آوریل فاصله گرفته و روند صعودی را ثبت کردند. برنت برای چهارمین ماه متوالی در ماه جولای رشد داشته و این در حالیست که دبلیو تی ای برای سومین ماه متوالی افزایش داشته است.

نگرانی هایی در خصوص افزایش عرضه بیش از تقاضای اوپک و متحدانش تشدید یافته و عرضه نفت با اتمام  کاهش تولیدات داوطلبانه عربستان سعودی و سایر اعضا  از ماه جولای حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد. از طرفی دیگر، قرار است که تولیدات این گروه در ماه آگوست روند صعودی بگیرد و حدود 1.5 میلیون بشکه در روز، نفت بیشتری عرضه شود.

شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا بدون تغییر باقی مانده و روند نزولی خود را برای پنجمین ماه متوالی حفظ کرد.

ایالت ویکتوریا در استرالیا پس از افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ اعلام وضعیت فاجعه‌ نمود و محدودیت‌های جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت و نگرانی هایی در خصوص شیوع این بیماری و از کنترل خارج شدن آن وجود دارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=198934
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه