«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی بیانیه آژانس بین المللی انرژی

بهای نفت در روز سه شنبه پس از این که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که در صورت نیاز آماده اقدام در منطقه خلیج فارس و تامین عرضه به بازار است، اندکی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه پس از این که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که در صورت نیاز آماده اقدام در منطقه خلیج فارس و تامین عرضه به بازار است، اندکی کاهش یافت.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 2 سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 24 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت 6 سنت به 56 دلار 16 سنت در هر بشکه رسید.

آژانس بین المللی انرژی طی بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام کرد که تحولات در تنگه هرمز را از نزدیک زیر نظر دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، « آژانس بین المللی انرژی در صورت لزوم آماده اقدام است و در صورت ادامه تنش های خاورمیانه، ذخایر اضطراری به اندازه کافی وجود دارد. فاتح بیرول در حال رایزنی با اعضای آژانس بین المللی انرژی و دولت ها است.»

آژانس بین المللی در ادامه افزود، «مصرف کنندگان اطمینان داشته باشند که بازار با تولید بیش از تقاضا در سه ماهه نخست سال جاری به خوبی تامین می شود و ذخایر نفت به 900 هزار بشکه در روز می رسد.»

به گفته تحلیل گر بازار نفت، اختلالات هوا و ژئوپولیتیکی موقتی است و تنها محدودیت عرضه از سوی اوپک اطمینان بخش ودائمی است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، از طرفی دیگر، پیش بینی می شود که تولیدات نفت آمریکا از هفت تشکل عمده شیل حدود 49 هزار بشکه افزایش پیدا کند و به رکورد 8.55 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181192
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه