«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی رشد کند اقتصاد چین

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارشی مبنی برکند ترین رشد اقتصادی سه ماهه چین طی 27 سال و نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارشی مبنی برکند ترین رشد اقتصادی سه ماهه چین طی 27 سال و نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی با کاهش مواجه شد.

شاخص نفت خام برنت LCOc1  برای تحویل سپتامبر 21 سنت افت داشته و به 66 دلار 51 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام CLc1 آمریکا برای تحویل در آگوست با کاهش 28 سنت به ازای هر بشکه نفت  59 دلار 93 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته بیشترین رشد هفتگی خود را به دلیل کاهش ذخایر نفت آمریکا و تنش های سیاسی در خاورمیانه تجربه کردند.

پالایشگاه های نفت علیرغم تهدید طوفان گرمسیری بری به کار خود ادامه می دهند و در حالی که طوفان تا 73 درصد و یا 1.38 میلیون بشکه تولیدات نفت خلیج مکزیک را کاهش داده است.

طبق گفته استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت، بهای نفت صرف نظر از تهدیدات طوفان گرمسیری خلیج مکزیک به دلیل تقاضای ضعیف و فقدان خبر از خاورمیانه می تواند کاهش پیدا کند.

رشد اقتصاد چین در دومین سه ماهه تا 6.2 درصد پایین آمد که تحلیلگران عامل آن را کاهش تقاضا در این کشور و جنگ تجاری چین و آمریکا می پندارند.

تنش های خاورمیانه یکی دیگر از عوامل محرک بازار نفت محسوب می شود که حسن روحانی، رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته طی سخنرانی خود در تلویزیون عنوان کرد: ایران درصورتی با دولت آمریکا مذاکره می کند که واشنگتن تحریم های علیه ایران را لغو کرده و به توافق هسته ای سال 2015 بازگردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180499
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه